امام جمعه تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: امروز وقتی می گوییم استقلال، یعنی ما نباید در هیچ زمینه ای به دشمنان و بیگانگان وابسته باشیم نه اینکه در تمام زندگی خود از فرهنگ غربی استفاده کنیم؛ نمی شود ما شعار استقلال سر بدهیم اما اقتصاد و فرهنگ و ... ما به دیگران وابسته باشد.
کد خبر: ۸۵۹۳۵۹۹
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از تفت: امام جمعه تفت در خطبه ای این هفته نماز جمعه با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با جمعی از روسای دانشگاه های کشور، گفت: رهبر انقلاب در این دیدار بیانات بسیار مهمی را مه همچون گنجی گرانبها برای آحاد مردم بویژه مسئولان است؛ ایراد داشتند.

«حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری»، سخنان رهبری را همچون چراغ راهی برای جامعه دانشگاهی دانست و گفت: رهبری تاکید ویژه ای بر نقش دانشجویان در ایجاد تمدن نوین اسلامی داشتند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما، انقلاب عظیمی است که وظیفه عظیم تر و بزرگتری را بر عهده ما می گذارد که آن ایجاد تمدن نوین اسلامی است وهمه مردم ما بویژه اقشار تاثیرگذار بر جامعه مانند دانشگاه ها، آموزش و پرورش و مدارس باید بدانند چه وظیفه خطیری را بر عهده دارند.

خطیب جمعه تفت در ادامه به تشریح تمدن نوین اسلامی پرداخت و گفت: تمدن نوین اسلامی یکی از بزرگترین آرمان های انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) است؛ تمدن نوبن اسلامی یعنی تمدنی که بر پایه اعتقادی شیعه و ولایت شکل بگیرد و آرمان آن جهانشمول باشد.

وی با اشاره به این مطلب که فرهنگ؛ اصل، ریشه و زیربنای دیگر امور است، گفت: امروز دشمنان ما از طریق جنگ نرم، جنگ فرهنگی، ناتوی فرهنگی و یا شبیه خون فرهنگی ما را مورد حمله قرار دادند و فرهنگ منحط غربی را در جامعه رسوخ دادند و امروز می بینیم که این فرهنگ وارداتی حتی در غذا خوردن، خانه سازی و ... ما موج می زند.

حجت الاسلام غفوری ادامه داد: امروز وقتی می گوییم استقلال، یعنی ما نباید در هیچ زمینه ای به دشمنان و بیگانگان وابسته باشیم نه اینکه در تمام زندگی خود از فرهنگ غربی استفاده کنیم؛ نمی شود ما شعار استقلال سر بدهیم اما اقتصاد و فرهنگ و ... ما به دیگران وابسته باشد.

امام جمعه تفت در بخش دیگری از سخنان خود، 24 آبان ماه سالروز ورود امام رضا(ع) به شهر تفت را یاد آور شد و گفت: حضور امام رضا(ع) افتخار بی نظیری است که نصیب مردم تفت شده است به گونه ای که هنوز نور امامت و ولایت در این شهر متجلی است.

وی با بیان اینکه سالروز ورود این امام معصوم(ع) به شهر تفت به نام روز تفت نامگذاری شده است، گفت: مراسم نیز به همین مناسبت روز یکشنبه هفته آینده 24 آبان ماه در بیت العباس(ع) محله گرمسیر برگزار می شود.

سالروز ورود اسرا اهل بیت(ع) به شام، شهادت حضرت رقیه و آغاز هفته کتاب و کتابخوانی از دیگر محورهای سخنان امام جمعه تفت بود.

 

ارسال نظرات