حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بهاباد به دیدار دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها با مقام معظم رهبری اشاره کرد.
کد خبر: ۸۵۹۳۵۰۴
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بهاباد به دیدار دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها با مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر انقلاب در این دیدار نکاتی را نسبت به آینده‌نگری انسان برای دانشجویان متذکر شدند که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود.

وی به اجرای کنسرت‌ها و امثال آن در محیط دانشگاهی اشاره کرد و گفت: مگر کشورهای غربی چه مزایائی از اینگونه کنسرت‌ها و الگوها برده‌اند که ما داشته باشیم؟ انقلاب ما، انقلاب اسلامی است و فرهنگمان فرهنگ علوی(ع) و حسینی(ع) و فاطمی(س) است و باید کارهای فرهنگی در سایه احکام الهی باشد.

امام جمعه بهاباد با اشاره به اهمیت دانشگاه‌ها و اینکه دانشجو نباید مورد امواج مشکلات و گرفتاری‌ها قرار گیرد، گفت: امروز نقشه استعمار پیر دیگر کارایی ندارد اما باید توجه داشته باشیم که تسخیر فکر نخبگان، دانشجویان و هوشمندان مورد هدف دشمنان است و در این زمینه می‌طلبد تا دانشجویان آگاه و هوشیار و با بصیرت باشند.

وی افزود: دشمنان بدانند که امروز این نظام زیر بار شمشیرهای دشمن نمی‌رود و ملت بزرگوار ایران در سایه ولایت هیچ موقع تسلیم  نمی‌شود.

دهقانی ادامه داد: برحسب آنچه در تقویم است، امروز روز نخست ماه صفر و روز ورود اهل بیت(ع) به شام است، شام مستعمره امپراطوری روم بود درحالی‌که به‌دست مسلمانان از استعمار روم نجات یافت ولی از روزی که در جنگ مسلمانان با روم این منطقه آزاد شد، تحت حاکمیت بنی‌امیه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه اسلامِ مردم شام، اسلام اموی بود، گفت: بنی‌امیه احیاگر نظام استکباری رومی بود، یعنی همان رنگ حکومتی که مردم شام در تبعیضات و ستمگری‌های عمال رومی مشاهده می‌کردند، همان رنگ را در حکومت معاویه دیدند و در شام، اسلام اسلامِ انحرافی بود.

امام جمعه بهاباد به 24 آبان سالروز رحلت آیت الله طباطبائی مفسر تفسیر المیزان اشاره کرد و گفت: رحلت این عالم بزرگوار این عالم پر مغز و فیلسوف قرن بود که جامعه اسلامی را بیمه کرد

تقدیر و تشکر از سربازان گمنام امام زمان به خاطر دستگیری عده ای از منافقین و تروریستها، تبریک میلاد امام محمد باقر علیه السلام به روایتی و شهادت امام حسن مجتبی(ع) از جمله عناوین مطرح شده در خطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد بود که مورد بحث حجت الاسلام دهقانی امام جمعه بهاباد قرار گرفت.

 

 

ارسال نظرات