معاون امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست افزایش انگیز‌هاي ایده‌آل گرایانه همچون روی‌آوردن به طبیعت را در پيشگيري از اعتياد بسيار موثر دانست و تاكيد كرد: آموزش افراد جامعه و ارتقاء آگاهي آنها سدي در مقابل اعتياد است.
کد خبر: ۸۵۹۳۴۸۹
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمد مجابی  در رابطه با موضوع اجتماعي شدن مواد مخدر اظهار داشت: موضوع مواد مخدر بحث با اهمیت و زیرساختی بوده چرا که اعتیاد در همه حوزه‌ها وجود دارد و در حوزه مواد مخدر اعتياد به اين بليه شوم اجتماعي و فردي زمانی بیشتر مخرب است که مانع فعالیت‌های اصلی فرد و جامعه شود.


وی افزود: میزان تمایل به دخانیات به دلایل اجتماعی افزایش یافته و جامعه باید قبح این مسئله را ببیند، متأسفانه در حال حاضر در بین جوانان موضوع دخانیات قبح زدایی شده در حالیکه باید این موضوع یک حالت مذموم داشته باشد و افراد به این سمت گرایش پیدا نکنند.

محمد مجابی بااشاره به اینکه بحران‌های مختلف اجتماعی و شرایط نامناسب اقتصادی سبب پناه بردن به شیوه‌های غیراصولی همچون گرایش به مواد مخدر می‌شود افزود: باید عواقب مصرف این مواد به ویژه در میان جوانان و نوجوانان مشخص شود.

معاون امور مجلس محيط زيست افزایش انگیزش ایده‌آل گرایانه مثل روی‌آوردن به طبیعت و محیط زیست را مؤثر در کاهش اعتیاد دانست و افزود: این مسئله در صورت توجه به آن نتایج مؤثری را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه جامعه هدف مواد مخدر جوانان و نوجوانان هستند گفت: در این زمینه باید صحبت کرد و جامعه را آگاه ساخت چرا که با داشتن اطلاعات کامل افراد می‌توانیم مانع از گسترش این بلیه شوم در سطح جامعه شویم.

مجابی تأکید کرد: بدون آگاهی اجتماعی و تعامل بین فرد،‌ اجتماع،‌ دولت و حاکمیت نمی‌توانیم بحران مواد مخدر و اعتیاد را حل کنیم.

معاون امور مجلس آموزش را یکی از اصولی‌ترین روش‌های مبارزه با مواد مخدر برشمرد و گفت: برخورد خشن طی سنوات گذشته در رابطه با مسئله اعتیاد داشته‌ایم ولی هنوز نتوانسته‌ایم در این حوزه با وجود این اقدامات،‌ موفقیت‌های سنگینی را داشته‌ باشیم.

وی عنوان کرد: در صورتیکه بر روی مسئله سرمایه اجتماعی کار کنیم و به افراد آموزش‌های کامل ارائه دهیم سبب خواهیم شد افراد گرفتار معضل اعتیاد نشوند و این روش مؤثرتر و اثربخش‌تر خواهد بود.

مجابی بیان داشت در حال حاضر تعداد زیادی از نهادها بر روی مسئله مواد مخدر کار می‌کنند در بحث سیاست‌گذاری مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست جمهوری نیز در این حوزه فعالیت‌ دارند و اگر بخواهیم مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر در کشور فراگیرتر شود بهتر است این مسئله در اهداف سیاست‌گذاری و برنامه ششم دیده شود.

معاون امور مجلس تأکید کرد: مدل‌های کلیشه‌ای و روش‌های خشن بازدارنده نیست و باید اثرات پیشگیرانه را با جدیت دنبال کنیم.

وي در پايان اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر را كه رويكرد آن توسط وزير كشور و دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده است، مثبت ارزيابي كرد و خاطر نشان داشت: در صورت همكاري همه افراد و آحاد جامعه همچنين ورود دستگاه‌هاي دولتي و خصوصي به اين حوزه قطعا مي‌توانيم شاهد موفقيت‌هاي هرچه بيشتر در اين زمينه باشيم. اين مسئله در زمينه‌هاي مختلف اثبات شده كه با بسيج همگاني رسيدن به اهداف موثر و مطلوب‌تر انجام مي‌شود و نتايج مثبتي را به همراه دارد.

ارسال نظرات