معماری خوب برای یک سازمان به تنهایی کافی نیست/ نبود مراکز تحقیقاتی برای رسیدگی به آلودگی زیست محیطی ساخت و ساز

یک ساختمان با داشتن تمام پارامترهای خوب معماری یک ساختمان خوب محسوب نمی‌شود و بایستی تمام ویژگی های شهرنشینی در آن رعایت شود.
کد خبر: ۸۵۹۳۴۴۴
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
به گزارش بسیج،   محمد مهدی مافی کارشناس اقتصادی درخصوص مسکن گفت: هر مسکنی که دارای تمام پارامتر های یک معماری خوب باشد نمی‌تواند برای زندگی مناسب باشد و بایستی حتما دارای ویژگی های شهرنشینی و المان هایی که پیرامون یک ساختمان وجود دارد باشد.
 
وی معتقد است که اگر به این موارد پرداخته نشود آن مسکن نتیجه مورد درخواست مارا نخواهد داشت و ادامه داد: در مباحث آکادمی در شهرسازی به این مباحث پرداخته می‌شود اما سند ملی وجود ندارد که مردم یک شهر بتوانند در زمینه‌های مختلف از حقوق خود به نحو احسنت برخوردار شوند.
 
وی همچنین اظهار داشت: هر فعل و انفعالی که انسان ها انجام می‌دهند تاثیر مخربی بر روی محیط زیست خواهد داشت و بیشترین صنایعی که این آثار را به همراه دارند صنایع ساخت وساز است.
 
وی ادامه داد: در بسیاری از کشور های پیشترفته مطالعاتی درزمینه تاثیرات منفی زیست محیطی از جنبه های مختلف مصالح و موقعیت ساخت وساز و ... که دوره سرویس دهی یک ساختمان است صورت گرفته اما در کشور ما مراکز تحقیقاتی مثل مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی که متولی این امر هستند به این موضوعات نپرداخته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار