در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب وین انجام می‌شود

پاسخ به شبهات اروپائیان درباره اسلام،‌ ایران و تشیع

رایزن فرهنگی ایران در اتریش از طراحی برنامه‌ای با عنوان «از ما بپرسید» با موضوع پرسش و پاسخ درباره اسلام‌، ایران و تشیع برای برگزاری در نمایشگاه کتاب وین خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۳۴۲۲
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا وصفی رایزن فرهنگی ایران در اتریش با اشاره به حضور رایزنی ایران در نمایشگاه کتاب وین گفت:‌ ما برای سومین سال حضور ایران در این نمایشگاه برنامه‌های متعددی تدارک دیده‌ایم،‌ یکی از این برنامه‌ها مقابله با اسلام‌هراسی و ایران هراسی است.

وی ادامه ادامه:‌ با توجه به جمعیت 600 هزار نفری مسلمانان در اتریش لازم است تا مردم این کشور شناخت بهتری از اسلام و شیعه داشته باشند،‌ به همین منظور برنامه‌ مناظره و پرسش و پاسخ «از ما بپرسید» در غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه برگزار خواهد شد و در آن به پرسش‌های اروپاییان درباره ایران، اسلام و تشیع پاسخ  خواهیم داد.

وصفی افزود:‌ نظام‌الدین حائری شیرازی‌ کارشناس امور دینی، محمد کیارشی از همراهان امام خمینی(ره) در پاریس‌ و از فعالان اجتماعی ایرانی مقیم اتریش و بنده به پرسش‌ها درباره اسلام‌‌، تشیع و ایران پاسخ خواهیم گفت.

رایزن فرهنگی ایران در اتریش با بیان این مطلب که برای گشایش‌های فرهنگی باید داشته‌های موجود را یادآور شد‌، از طراحی مسابقه‌ای برای مراجعه‌کنندگان به غرفه ایران در این نمایشگاه خبر داد و گفت:‌ پرسشی برای اتریشی‌ها در نمایشگاه بین المللی کتاب وین طرح کرده‌ایم با این مضمون که «آیا می‌دانید مشهورترین نویسنده معاصر اتریشی که بیشترین اثر از وی به فارسی برگردان شده است چه نام دارد؟» قرار است به برگزیدگان به قید قرعه 100 یورو جایزه دهیم.

ارسال نظرات