نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه همه ی ما در انقلاب سهیم هستیم گفت: برخی مرز بندی های غلط برای چیست؟ مردم تحت تاثیر جو سازی ها قرار نمی گیرند، اگربعضی ها بخواهند از رای مردم سو استفاده کنند مردم این ها را تحمل نخواهند کرد و همین مردم در راستای آرمان های امام و رهبری ایفای نقش خواهند کرد.
کد خبر: ۸۵۹۳۳۵۳
|
۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه های نماز سیاسی و عبادی جمعه این هفته اراک بااشاره به انتخابات پیش‌رو اظهار داشت: آنچه مهم است و باید مورد توجه مسئولان و دست اندرکاران، شورای نگهبان، رسانه ها، جریان‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی باشد، بحث امانت داری و تقوا در کارهاست چراکه نیاز کشور افراد امین و باتقواست.

وی افزود: باید با رعایت کامل امانت داری از بروز هر مشکل و تخلفی جلوگیری کرد که این تخلف و ایجاد بستر تخلف در جامعه و در انتخابات کشور، خیانت به کشور است و خیانت به نظام از هرجنس و شکل، خیانت به حق الناس، خیانت به بیت المال و خیانت به اعتماد عمومی مزبوح و نکوهیده و محکوم است.

آیت الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: افراد در کلام و بیان مطالب از تریبون ها دقت کنند و هم رسانه ها مراقبت کنند تا مبادا زبانی، گوشی، قلمی یا گامی در مسیر بی تقوایی قدم بگذارند.

امام جمعه اراک بیان کرد: بی‌تقوایی هیزمی برای جهنم بوده و تهمت و متهم ساختن افراد به مسائل غیرواقع خیانت است و خیانتکار، هیزم کش برای جهنم است.

وی تصریح کرد: کشور اسلامی ما در آستانه انتخابات نباید تحت تاثیر جوسازی‌ها و بی‌اخلاقی قرار گیرد و باید شاهد حضور پرشور مردم که برخواسته از احساس تکلیف آنهاست انتخابات را در سلامت کامل و با شور برگزار کنیم و باید بدانیم تحقیر کردن، افترا زدن، شب‌نامه پخش کردن علیه نامزدها در شأن جامعه اسلامی و انسان‌های مؤمن نیست.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: کلانشهر اراک و استان مرکزی باید محیطی سالم و منظم را برای انتخابات فراهم سازد و همه اعم از دولتی‌ها، مجلسی‌ها و دستگاه‌های امنیتی باید بکوشند این انتخابات با صلابت و سلامت کامل برگزار شود، مردم نیز باید دینشان را به اسلام و انقلاب ادا کرده و در انتخابات حضوری پررنگ داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر انتخاب مدیران شایسته براساس توانمندی و کارایی تاکید کرد و گفت: نباید برای حذف و انداختن مدیری بی اخلاقی کرد و اینکه مدیری به این دولت یا آن دولت وابسته است که ملاک صحیحی برای انتخاب مدیران نیست بلکه باید شایسته سالاری و تعهد و کارآمدی را ملاک کار برای انتخاب مسئولان و مدیران قرار دهیم.

وی افزود: سوال اینجاست که مگر این دولت یا آن دولت درون جامعه اسلامی ما فعالیت و کار نمی‌کنند، پس این مرزبندی اشتباه بین دولت ها چیست؟

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: نباید برای اینکه بخواهیم فردی یا مدیری را از گردونه خارج کنیم با بهره مندی از تهمت و افترا به دنبال تخریب و از گردونه خارج کردنش باشیم.

وی برضرورت توجه مسئولان شهری و استانی بر توسعه و نیازهای شهری استان تاکید و خاطرنشان کرد: استان مرکزی و کلانشهر اراک باید محیطی منظم و باسلامت داشته باشد و پذیرفتنی نیست که در بخش های مختلف اراک و شهرک های این شهر سشاهد بی مسجدی و کمبود مسجد باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین با تاُکید بر ضرورت حفظ و توسعه وحدت و یکپارچگی در کشور گفت: درحالیکه با گرگ های گرسنه و وحشی چون آل سعود، داعش، رژیم صهیونیستی و حیله و دسیسه های آنها در منطقه و جهان اسلام روبرو هستیم، ضرورت وحدت و اتحاد و یکپارچگی در کشور و جامعه اسلامی بیش از همیشه احساس می شود.

وی افزود: پس از گذشت 36 سال از نظام جمهوری اسلامی ایران اگر امروز شاهد عزت و افتخار این ملت هستیم همه به برکت خون شهدا و داشتن ولایت‌فقیه است و نیز مردم که با پیروی از رهبری، وحدت خود را حفظ می‌کنند.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: رمز پیروزی ملت در انقلاب اسلامی دستیابی به وحدت در سایه تبعیت از ولایت بود و درشرایط کنونی نیز همین رویه برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب ضروری است
ارسال نظرات