امام جمعه هرات ؛

احیاء امر به معروف ونهی از منکر تنها راه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان

امام جمعه هرات گفت: احیاء امر به معروف ونهی از منکر تنها راه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان است.
کد خبر: ۸۵۹۳۳۳۵
|
۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم، خطیب نماز جمعه این هفته هرات در خطبه اول نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی سفارش کرد .

« حجت الاسلام جعفری» اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن می فرماید : ای کسانیکه ایمان آورده اید پرهیزگار و با تقوا باشید و با راستگویان همنشینی کنید .

امام جمعه هرات گفت: یکی از ویژگی های انسان مومن و پرهیزکار صداقت در گفتار و رفتار است .

وی به اول ماه صفر اشاره و خاطر نشان کرد : در این روز کاروان اهل بیت امام حسین (علیه السلام) بعد از تحمل تمام ناملایمات به شهر شام رسیدند و به یقین روزی که مطرودان از درگاه رحمت الهی، بهترین فرزندان خاندان رسول الله را با قلبی سوخته و دلی داغ دیده دیدند و آن گاه با کف و هلهله استقبال کردندو برای همیشه در تاریخ بشریت به عنوان روزی سیاه ماندگار شد.

جعفری در ادامه با اشاره به تولد امام موسی کاظم (علیه السلام) در این ماه به ذکر خصایص اخلاقی این امام همام پرداخت .

خطیب نماز جمعه هرات گفت : امام موسی کاظم (علیه السلام) به دلیل اینکه همیشه بر خشم خود کنترل داشتند به کاظم یعنی فرو برنده خشم لقب گرفتند .

حجت الاسلام جعفری در خطبه دوم به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اساتید و دانشجویان پرداخت .

وی افزود: بر طبق گفته های مقام معظم رهبری پیشرفت هر جامعه ای در گرو علم و دانش است و اگر میخواهیم در جهان همچنان به اقتدار خود ادامه دهیم باید در این زمینه تلاش کنیم .

امام جمعه هرات خاطر نشان کرد : برای آینذه کشور باید مدیران شایسته و باسواد تربیت شوند و این روشی که بعضی از دانشگاهها در پیش گرفتند به روش غربی نزدیک است و باید اصلاح شوند .

وی گفت: نباید برای اینکه کار فرهنگی انجام دهیم اردوهای مختلط تشکیل داد و جوانان را با این کارهای ضد فرهنگی مشغول کرد .

جعفری افزود: اختلاط دختر و پسر در دانشگاهها یکی از برنامه های نادرست آموزش عالی است و باید در این زمینه اقدامی صورت گیرد .

حجت الاسلام جعفری گقت: وضعیت فرهنگی موجود در جامعه مورد تایید مقام معظم رهبری نیست چون به فریضه امر به عروف و نهی ازمکر اهمیت داده نمی شود .

جعفری خاطر نشان کرد : برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی باید تمام مردم از زن و مرد به فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر اهمیت دهند .

امام جمعه هرات در پایان گفت : با توجه به همایش بزرگ اربعین حسینی عتبات عالیات شهرستان خاتم جهت دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی آمادگی لازم را دارد .

ارسال نظرات