خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان گفت: شعار "ما می‌توانیم" باید الگوی عملی کار و فعالیت و مبنای همه تصمیم‌گیری‌های کشور قرار گیرد تا اقتصاد مستقل و خود‌کفا محقق شود؛ هریک از ما بکوشیم شاگرد ممتاز این مکتب باشیم.
کد خبر: ۸۵۹۳۳۳۱
|
۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته دامغان که با حضور باشکوه مردم ولایتمدار در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه استقلال، آزادی شعار و پایه اصلی گفتمان انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: آزادی در سایه استقلال کشور معنا پیدا می‌کند، اگر وابسته باشیم آزادی‌های ما نیز وارداتی و وابسته خواهد بود.

 امام جمعه دامغان با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار داشت: در رفع وابستگی‌های اقتصادی و خودکفایی کشور همه مسؤولان و مردم باید تلاش کنند و توجه به تولیدات داخلی کلید دستیابی به این مهم است.

وی با اشاره به لطمه خوردن اقتصاد کشور از کاهش نامتعارف قیمت نفت درماه‌های گذشته، افزود: این تجربه چندین باره و اعلام فشار دشمنان برای ضربه زدن به کشور ما از این طریق نشان می‌دهد که ادامه اتکا به نفت ضربه بزرگی به اقتصاد کشور وارد خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه ما سرمایه‌ها و ظرفیت‌های غیرنفتی فراوانی در ایران داریم، تصریح کرد: مسؤولان باید در مسیر شکوفایی اقتصاد غیرنفتی راه‌گشای بخش خصوصی و تسهیل‌گر و فراهم کننده بستر و زیر‌ساخت‌ها باشند و اجرای امور را به مردم و بخش خصوصی واگذار کنند.

امام جمعه دامغان با تأکید بر اینکه شعار "ما می‌توانیم" باید الگوی عملی کار و فعالیت در کشور باشد و هریک از ما بکوشیم شاگرد ممتاز این مکتب باشیم، خاطر‌نشان کرد: الگوی ما می‌توانیم باید مبنای همه تصمیم‌گیری‌ها قرار گیرد تا اقتصاد مستقل و خود‌کفا محقق شود.

والدین کودکانشان را با کتاب و کتابخوانی مأنوس کنند

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در ادامه با گرامیداشت 24 آبان‌ماه روز کتاب و کتابخوانی، مطالعه را توفیقی بزرگ در مسیر افزایش دانش و معلومات دانست و اظهار داشت: وظیفه هر انسان عاقل است که کتاب و کتابخوانی را جزء برنامه روزمره زندگی خود قرار دهد، زیرا مطالعه بهترین راه بهره‌گیری از فکر و اندیشه و تجارب علمی دیگران است.

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب مسأله کتاب و کتابخوانی را فریضه‌های لازم بر همه مؤمنان عنوان می‌کنند، گفت: والدین کودکانشان را با کتاب و کتابخوانی مأنوس کنند همانا دستیابی به تفکرات و دانسته‌های نهفته در کتاب‌ها، افزایش معنویات و مأخوذات دینی، آشنایی و بهره‌گیری از علوم و یافته‌های دانش بشری تنها بخشی از فواید و خواص مطالعه است.

امام جمعه دامغان با تأکید بر اینکه مألفان و ناشران باید به سوی تألیف و نشر کتاب‌هایی سودمند و منطبق با نیاز جامعه پیش بروند، تصریح کرد: نوشتن و انتشار برخی کتاب‌ها تزریق سم به بدنه جامعه است، تألیفاتی که انسان‌ها را از صراط مستقیم منحرف ساخته، جو جامعه را مسموم می‌کند، بی‌تردید مسؤولان متصدی انتشار کتب در کشور باید بیش از پیش به این مهم دقت کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها