نخستین اجلاسیه 88 شهید و گردهمایی ایثارگران بهداشت و درمان دفاع مقدس استان سمنان با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۳۲۱۲
|
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، نخستین اجلاسیه 88 شهید و گردهمایی ایثارگران بهداشت و درمان دفاع مقدس استان سمنان با حضور سردار احمد عبداللهی معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران، سیدمحمدهادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت در مشارکتهای اجتماعی، محمد وکیلی استاندار، علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه، عبدالرضا رستمیان نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و خانواده های شهدا و ایثارگران استان سمنان در سالن زکریای رازی دانشکده دندانپزشکی سمنان برگزار شد.

در آغاز برگزاری اجلاسیه سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و عرض خیرمقدم خدمت خانواده معظم شهیدان و علما و مسئولان حاضر در جلسه از روسای دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، هلال احمر، سازمان بسیج جامعه پزشکی استان سمنان و بهداری سپاه استان سمنان که از برگزار کنندگان این اجلاسیه بودند، تقدیر کرد.

وی اظهار داشت: خدمات شهدای بهداشت و درمان بسیار جلیل القدر و ارزشمند است همانها که در نجات جان رزمندگان تلاش می کردند و در آن شرایط سخت با کمترین امکانات اما با اراده های محکم و پولادین زحمات بسیاری را متحمل شدند و در پایان خود به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و یا مدال پرافتخار جانبازی و ایثارگری را برگردن آویختند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان بیان داشت: خدمات شهدا در یک طرف و حرفها، سکنات و گفتار و کردار آنها در طرف دیگر قضیه است و الحق و الانصاف باید گفت شهادت هنر مردان خداست.

سردار شاهچراغی در ادامه به قسمتی از وصیت نامه یک شهید اشاره کرد و گفت: شهیدی در وصیت نامه اش نوشته بود دوست ندارم پیکرم به شهر برگردد و دوست دارم بدنم متلاشی شود حال اگر پیکرم و جسمم برگشت، از شما انتظار دارم در زمان تشییع دستهای مرا از کفنم بیرون گذارید تا مردم ببینند چیزی را با خود نمی برم و چشمانم را باز گذارید تا بدانند راهم را آگاهانه انتخاب کرده ام و بر روی مزارم قطعه یخی بگذارید چون مادر ندارم که برایم گریه کند.

وی افزود: اثرگذاری کار و خدمت دنیا و آخرت آن زمان میسر می شود که وصل به شهدا و کسانی باشد که شهدا در راه آنها یعنی انبیا و حضرات معصومین (علیها السلام) به شهادت رسیدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها