فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران:

همایش رونمایی از 1235طرح عمران روستایی ومردم یاری در سیستان وبلوچستان

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: دسته های رزمی و بسیجیان بومی عامل اصلی ایجاد امنیت پایدار در سیستان و بلوچستان است.
کد خبر: ۸۵۹۳۱۸۵
|
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج ، سردار محمد پاکپور در مراسم رونمایی از 1235 طرح عمرانی خدمات رسانی و 3000 پروژه اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان که صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان عالی رتبه و بزرگان طوایف و ریش سفیدان برگزار شد ذکر چند نکته را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت:  در سالهای 87 و 88 که ماموریت ایجاد امنیت به جنوب شرق و بویژه نیروی زمینی سپاه پاسداران واگذار شد شرایط آن زمان شرایط مناسبی نبود و اقدامات تروریستی زیادی در عمق منطقه و حتی در بخش هایی از استان کرمان انجام می شد.

وی افزود: در این شرایط که ماموریت به نیروی زمینی سپاه واگذار شد شاید خیلی از افراد برداشتشان این بود که با واگذاری این طرح به نیروهای نظامی، گسیل لشکر و تیپ ها به منطقه برای ایجاد امنیت انجام خواهد شد.

وی نهاد سپاه پاسداران را نهادی مردمی و همیار مردم خواند و تصریح کرد: از زمانیکه سردار شوشتری جانشین فرماندهی نیروی زمینی بودند تا زمانیکه با حفظ سمت به فرماندهی قرارگاه قدس معرفی شدند زمان زیادی نکشید اما  طرح ایجاد امنیت پایداری که هم اکنون شاهد آن هستیم به همین شکل از طرف ایشان ارائه شد.

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد امنیت پایدار باید امنیت به دست مردم آن منطقه واگذار شود افزود: شاید دهها لشکر به این منطقه وارد و امنیت هم ایجاد می شد اما امنیت، امنیتی پایدار نبود.

سردار پاکپور بیان داشت: سپاه پاسداران با ورود کمترین نیروهای نظامی در منطقه اما با سازماندهی مردم در قالب ساختار اجتماعی در استانهای  سیستان و بلوچستان، بخشی از کرمان و هرمزگان و خراسان جنوبی امنیت پایدار را ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: سازماندهی دسته های رزمی سیستان و بلوچستان و مردم منطقه و بسیجیان بومی عامل اصلی ایجاد امنیت مطلوب منطقه شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: اکنون اگر اقدامات تروریستی هم انجام می شود در جدار مرزهای کشور ماست برخی از اقدامات خیلی ضعیف که در برخی شهرهای استان انجام می شود می تواند در جاهای دیگر هم اتفاق بیفتد و حتی شهرهای مرکزی هم اینگونه حوادث را دارند.

وی منطقه جنوب شرق کشور را دارای امنیت مطلوب خواند و گفت: بواسطه اینکه مردم مستقیما در ایجاد امنیت دخیل هستند از امنیت پایداری در این منطقه بهرمند هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در کنار و قبل از شروع این اقدام یک مبارزه ضربتی با گروههای تروریستی که لازمه کار بود در سالهای 88 و 89 انجام شد.

وی مردم یاری و محرومیت زدایی را بخش دیگری از فعالیتهای نیروی زمینی سپاه پاسداران دانست و تاکید کرد: شهید شوشتری یکی از افرادی بود که در زمان مسئولیت 8 ماهه خود برای مطالبات مردم سیستان و بلوچستان تلاش زیادی کرد و همه پتانسیل نیروی زمینی سپاه را به این سمت و سو کشاند.

وی ادامه داد: فرماندهانی که هم اکنون نیز به جای ایشان در این منطقه ماموریت انجام وظیفه راه شهید شوشتری را ادامه دادند و اقداماتی که هم اکنون شاهد آن هستیم حاصل راهبرد و تلاش شهید شوشتریست که آهنگ آن در سالهای اخیر شدت گرفته است.

سردار پاکپور اذعان داشت: بسیاری از جاده های روستایی، بیمارستان های تخصصی صحرایی، تسطیح اراضی کشاورزی از جمله اقدامات نیروی زمینی سپاه در این منطقه بوده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: اقدامات مردم‌یاری سپاه عامل اصلی ایجاد امنیت است و اگر مردم دغدغه اشتغال و معیشت نداشته باشند هیچکس نمی‌تواند ‌مشکلی در این استان ایجاد کند.

این مسول بیان کرد: اگر امنیت به وجود آید همه سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی به این منطقه سرازیر می‌شود و دولت با اقداماتی که در دستور کار دارد زمینه را برای ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذار در این منطقه فراهم می‌کند.

ارسال نظرات