خبرهای داغ:
زهرایی در دوره آموزشی تسهیل گری طرح همگام با کشاورز:
سرپرست بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: با هدف افزایش میزان تولید در واحد سطح، پایگاهی به عنوان هسته های فلاحین یا طرح همگام با کشاورز در روستاها برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۹۳۱۸۱
|
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی محمد زهرایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بزرگترین طرح بسیج مهندسی کشاورزی، علمی‌کردن کشاورزی است ، اظهارداشت: این طرح با هدف افزایش میزان تولید در واحد سطح می باشد که به همین منظور پایگاهی به عنوان هسته های فلاحین یا طرح همگام با کشاورز در روستاهای کشور و استان برگزار می شود.

سرپرست بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: طرح همگام با کشاورز در روستاها قصد دارد فاصله بین کشاورز نمونه و کشاورز معمولی را در هر محصولی کاهش دهد .

وی ادامه داد: در این طرح کشاورزان نمونه روستایی با کشاورزان دیگر آموزش های لازم را برای افزایش سطح تولید محصولات کشاورزی خود داشته باشند.

زهرایی با بیان اینکه دوره آموزشی تسهیل‌گری طرح همگام با کشاورز با حضور مربیان در حال برگزاری است، گفت: در این دوره‌ی 3 روزه، 30 نفر از مربیان و مسوولان هسته‌ها، 20 نفر از شورای بسیج مهندسی کشاورزی، کارگروه آب، کارگروه اقتصادی و از اساتید دانشگاه‌های استان و مربیان هسته های فلاحین حضور دارند و آموزش های لازم را فرا می گیرند.

سرپرست بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی بابیان‌اینکه تحصیل کرده‌های رشته‌های کشاورزی می‌توانند در این طرح ما را کمک کنند، عنوان کرد: تا کنون 123 هسته فلاحین در عرصه های مختلف در سراسراستان شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه اقدامات بسیج مهندسین کشاورزی، موازی‌کاری با نظام مهندسی کشاورزی و جهاد کشاورزی نیست یادآورشد: بسیج مهندسی کشاورزی، بازوی اجرایی این نهادها و در خدمت آن‌هاست و تلاش دارد همسو با این نهادها باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها