یک مبلغ دینی گفت: ما هر چه بدبختی در زندگی فردی و اجتماعی داریم از لقمه حرام است.
کد خبر: ۸۵۹۳۱۷۳
|
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت‌الاسلام پیمان شهسوار صبح امروز در کارگاه مهارت آموزی سبک زندگی فردی و سازمانی درتیپ پیاد امام صادق(ع) استان بوشهر، اظهار داشت: کامل‌‌‌ترین راه رسیدن به هدف متعالی و حیات طیبه، سبک زندگی اسلامی و قرآنی است که دنیا تشنه حقایق آن است.

شهسوار ادامه داد: در دنیای امروز صدها نوع سبک زندگی وجود دارد اما دو نوع سبک زندگی مهم که مد نظر ماست، سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی غربی است.

وی با اشاره به اینکه در سبک زندگی اسلامی مبنا بر احترام گذاشتن به دیگران است و باید دیگران را نیز در نظر گرفت یعنی بُعد ایثارگری و از خودگذشتگی مطرح است، بیان کرد: در حالی که در کشورهای اروپایی معمولأ هر وقت با هم کار دارند با هم ارتباط برقرار کرده و هر گاه کارشان تمام شد دیگر اگر یکدیگر را در خیابان ببینند به هم سلام نمی‌کنند .

این مبلغ دینی با تاکید بر اینکه ما هر چه بدبختی در زندگی فردی و اجتماعی داریم از لقمه حرام است، گفت: لقمه حرام باعث می‌شود که فرد مسلمان جلوی امام رمان خود بیاستد.

شهسوار با اشاره به اینکه هر انسانی بتواند نفر را متحول کند برای جامعه کافی است، خاطرنشان کرد: لطف ائمه اطهار(ع) و لقمه حلال بر سر سفره برخی افراد باعث شده تا نفسشان در سنگ اثر کند.

وی با تاکید بر اینکه نافرمانی خدا کردن نمکدان شکستن است، تصریح کرد: لقمه حرام باعث می‌شود که سخن امام نیز در جان انسان اثر نگذارد همانگونه که مسلمانانی که در حادثه کربلا بر اثر همین لقمه حرام بود که سخن امام در جان آنها اثر نکرد.

مربی طرح صالحین سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه با سه چیز می‌توان به همه چیز رسید، عنوان داشت: لقمه حلال، شب‌زنده‌داری و نماز اول وقت می‌تواند انسان را به منزل مقصود برساند.

شهسوار با اشاره به اینکه لقمه حرام این نیست که روی دیوار مردم بالا رفت، گفت: دیر رفتن به محل کار، زود رفتن از محل کار و کم کاری نیز همان لقمه حرام است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات