خبرهای داغ:
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی ومنابع طبیعی کشور با بیان اینکه بخش کشاورزی در تحریم‌ها کمترین ضربات را دارد، گفت: کشاورزی به عنوان پُربازده‌ترین بخش کشور، پایین‌ترین درصد بهره‌وری را دارد.
کد خبر: ۸۵۹۳۱۳۴
|
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، محمد رضا جهانسوز در جمع مربیان در دوره آموزشی تسهیل گری طرح همگام با کشاورز اظهارداشت: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور از دو سال و نیم گذشته، تشکیل شده است.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی ومنابع طبیعی کشور با بیان اینکه سردار نقدی از من خواستند این سازمان را تشکیل دهم، گفت: یک کتاب با همکاری کارشناسان در خصوص امنیت غذایی در کشاورزی نوشتیم و تولید محصول سالم و غذایی سالم و داشتن الگوی کشت مناسب از اقداماتی بود که شروع کردیم.

وی افزود: فاصله عملکردی یعنی فاصله بین میانگین تولید و کشاورزان نمونه را مورد توجه قرار دادیم چراکه این فاصله در کشور بین 2 تا 18 برابر است.

جهانسوز بابیان‌اینکه کشور ما مشکل آب دارد و بیش از 70 درصد از بیابانهای ما ممنوعه و یا بحرانی هستند و جزو رتبه‌های اول فرسایش در دنیا هستیم، گفت: فقط 5 درصد سرمایه‌های ملی در بخش کشاورزی قرار دارد در حالی که 30 درصد مردم در این بخش هستند.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی در تحریم‌ها کمترین ضربات را دارد، عنوان کرد: این در حالی است که پُربازده‌ترین بخش کشور، پایین‌ترین درصد بهره‌وری را دارد.

مسوول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی ومنابع طبیعی کشور افزود: وضع نامطلوب کشاورزی و عدم توانمندی و بی توجهی دولت از جمله مشکلات بخش کشاورزی است.

مسوول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور تصریح کرد: در علمی‌کردن کشاورزی، تاکنون 50 درصد پیشرفت داشته‌ایم.

جهانسوز خاطرنشان کرد: تاکنون 8 کتاب چاپ شده است و این کتاب‌ها، تئوری نیستند بلکه کشاورزان، کارشناسان و محققین کنار هم قرار گرفتند.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور بیان کرد: یک کتاب در خصوص گندم با با محوریت کاشت، داشت و برداشت به چاب رساندیم.

وی گفت: به گندم ناموس کشاورزی ایران گفتیم اما عده‌ای بر آن هستند که گندم را از خارج وارد کنیم در صورتی که باید در داخل تولید شود و همانند گذشته خود کفا شویم.

سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور توجه به ایمنی غذا را ضروری دانست و گفت: کود شیمیایی استفاده شده برای محصولات کشاورزی به قدری زیاد است که مردم در برخی مناطق به جای میوه ، سم می‌خورند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها