خبرهای داغ:
آزمون قرآن و عترت در دو بخش حفظ و مفاهیم به صورت سراسری در 24 حوزه در استان اصفهان در 22 آبانماه برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۹۳۱۱۲
|
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان،معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بااشاره به اینکه آزمون قرآن و عترت در دو بخش حفظ و مفاهیم به صورت سراسری در 24 حوزه در استان اصفهان در 22 آبانماه برگزار می شود گفت: از این میان 4 حوزه مختص شهر اصفهان است که یکی از آنها ویژه افراد نابینا برقرار می شود.

حجت الاسلام ابولفضل یعقوبی ،بااشاره به اینکه پس از برگزاری این آزمون و اعلام نتایج گواهینامه پایان دوره برای کسانی که موفق به اخذ نمره قبولی شده اند صادر می شود ادامه داد:تاکنون 2228 نفر شرکت کننده از شهر اصفهان در این مسابقات اعلام حضور کرده اند که به ترتیب شهرهای کاشان، نطنز، آران و بیدگل بیشترین میزان شرکت کننده را دارا هستند.

وی از برگزاری این آزمون در دو بخش حفظ و مفاهیم خبر داد و تصریح کرد: در میان 15 رشته موجود در این آزمون 8 رشته مربوط به بخش حفظ است که در کل استا 6530 متقاضی ثبت نام داشته و 7 بخش مرتبط به بخش مفاهیم است که 2027 نفر برای شرکت در آن ثبت نام کرده اند.

معاون قرآن و عترت اداره ارشاد با اشاره به اینکه بررسی عملکرد کیفی و کمی موسسات قرآنی از جمله اهداف برگزاری این آزمون است گفت: شناسایی و معرفی استعدادهای درخشان قرآنی کشور به ویژه در گروه سنی نوجوان و جوان، تولید بانک جامع اطلاعاتی قرآن کشور در رشته های مختلف قرآن و عترت ازدیگر اهداف برگزاری این آزمون است.

انتهای پیام/63055/

ارسال نظرات
آخرین اخبار