خبرهای داغ:
زهرا نصیری
انجمن‌های تک منظوره که درحوزه کتاب و کتابخوانی فعالیت دارندمورد حمایت اداره ارشاد واقع می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۹۳۱۰۸
|
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ازبرگزاری گردهمایی روسای مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر در اصفهان خبر داد و عنوان کرد: این مراسم با حضور نمایندگان و روسای 19 مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر در کشور از 26 تا 29 آبانماه برگزار می شود.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی ، افزود: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ریاست جامع علمی کاربردی وزارت و مدیران دانشگاه های فرهنگی هنری که در قالب موسسات اداره می شوند از مهمانان ویژه دراین مراسم هستند که درباره مسائل، مشکلات و چالش های موجود در این مراکز به گفتگو و تبادل نظر می پردازند و این مراسم با حضور استاندار و امام جمعه اصفهان در هتل آسمان برگزار می شود.

وی همچنین شکل گیری و فعالیت انجمن های تک منظوره در حوزه فرهنگی را از فرصت های قابل توجه دانست و عنوان کرد: اداره ارشاد از این انجمن ها که فعالیتشان موجب ارتقای سطح کیفی مسائل فرهنگی می شود حمایت خواهد کرد.

وی بااشاره به آغازهفته کتاب و کتابخوانی از 24 تا 30 آبانماه بیان داشت: متاسفانه سرانه مطالعه ایرانیان طبق آمار بسیار پایین است و بین 2 تا 17 دقیقه در یک شبانه روز تعیین شده است.

حجت الاسلام ارزانی در نشست خبری با خبرنگاران ادامه داد: همایش جایزه بزرگ کتاب که در 3 دی ماه سال جاری برگزار می شود از دیگر برنامه هایی است که با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد برگزار می شود ، این برنامه قصد دارد تا به نویسندگان بهترین کتاب هایی که در حوزه های مختلف دین و فلسفه، ادبیات، کودک و نوجوان و علوم پایه منتشر شده اند جوایزی را اعطا نماید.

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد استان همچنین از اهدای بیش از 150 میلیون تومان کتاب به مراکز مختلف فرهنگی، حسینیه ها، مساجد و کانون های فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه خبر داد و افزود: کتاب هایی نیز برای بخش های مدیریتی به فرمانداران و مدیران کل استان ها اعطا شده است.

وی برگزاری جلسه انجمن کتابخانه های استان پس از 6 سال وقفه را از دیگر اقدامات مهم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و عنوان کرد: این جلسه که متاسفانه برگزاری آن با وقفه ای 6 ساله در استان مواجه بود به ریاست استاندار اصفهان و دبیری اداره ارشاد برگزار شد تا بتواند با تلاش و تاکیر برای اجرای قانون مربوط به پرداخت هزینه به کتابخانه های عمومی، در افزایش سطح کیفی این کتابخانه ها گام موثری بردارد.

حجت الاسلام ارزانی انجام مکاتباتی با صدا و سیمای مرکز اصفهان را جهت پخش ویژه برنامه های متناسب با هفته کتاب را از دیگر برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و اظهار داشت: در پی این برنامه ها فعالین حوزه کتاب و کتابخوانی و جمعی از ناشران استان با امام جمعه اصفهان نیز ملاقاتی خواهند داشت.

وی در مورد رکوردزنی در فروش بن کتاب نمایشگاه امسال گفت: در سال‌های قبل هیچ‌وقت به این میزان فروش بن کتاب نداشتیم. امسال یک میلیارد تومان فروش بن داشتیم و 700 میلیون تومان هم وزارت خانه کمک کرد که در مجموع خرید استان حدود یک و نیم میلیارد تومان شد.

 این مقام مسئول در مورد محل جمعه بازار کتاب خاطرنشان کرد: مدیریت جمعه بازار کتاب با شهردار است اما اداره ارشاد هم در این زمینه به شهرداری کمک می‌کند و حاضریم هنرمندان را دعوت کنیم تا جلسه‌ای را با شهردار در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/63055/

ارسال نظرات
پر بیننده ها