خبرهای داغ:
حجت الاسلام پناهیان در یادواره شهدای مدافع حرم:
مدیر موسسه راه فخرالائمه(ع) بابیان اینکه حوزه علمیه نباید به سمت جدایی از سیاست پیش برود، گفت: بیداری اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم چراکه هرقطره خون شهید بیداری یک نسل را به دنبال دارد.
کد خبر: ۸۵۹۳۰۸۲
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام احمد پناهیان شامگاه امروز در آیین نکوداشت شهدای حرم با بیان اینکه استان همدان همیشه سرزمین پرورش مردان مومن بوده است عنوان کرد: سردار همدانی نمونه بارز از شیرمردان این سرزمین است که جان خود را فدای اسلام کرد.
وی با بیان اینکه بعضی از افراد علم دارند اما عمل ندارند عنوان کرد: درک و شعور و فهم به قلب انسان برمی گردد نه به فکر.

مدیر موسسه راه فخرالائمه(ع) با بیان اینکه حکمت درک معانی عمیق و پی بردن به حق به قلب انسان مربوط شود بیان کرد: یعضی از انسان ها قلب ندارند پس نمی توانند حقایق را درک کنند.

وی بابیان اینکه بزرگان زیادی در دانشگاه های اسلامی تحصیل کرده اند که هم دارای قلب هستند و هم علم بیان کرد: شهید چمران نمونه بارز کسانی بوده که در دانشگاه های اسلامی تحصیل کرده است.

پناهیان با بیان اینکه در قران کریم اشاره شده است که از کافر و مستکبر برای حل مشکلات حق وباطل دعوت نشود ادامه داد: مقام معظم رهبری و امام راحل نیز روی این نکنه تاکید کرده اند.

وی بابیان اینکه طبق گفته امام راحل هدف از ایجاد انقلاب اسلامی این بود که انسان ها مخاطب فرمان خدا شوند بیان کرد: کسانی که این انقلاب را با انقلاب های دیگر اشتباه گرفته اند بیدار شوند چرا که این انقلاب از ابتدا برای اقامه امرحق تشکیل شد.

این کارشناس دینی بابیان اینکه جوان مخلص و مومن زیاد است اما جوان مخلص و مومن مجاهد کم است بیان کرد: شهدای مدافع حرم جوانانی مخلص و مجاهد بودند که از سوی خداوند انتخاب و شهید شدند.

وی با بیان اینکه خون شهدا قلب ها را بیدار می کند ادامه داد: شهدای مدافع حرم افرادی بودند که جان خود را برای وفای به عهد خدا فدا کردند و شهید شدند.

پناهیان بابیان اینکه امریکا با اسلام ایران مشکل دارد افزود: اسلام قابلیت حکومت بردنیا را داشته و خواهد داشت.

وی بابیان اینکه امریکا به این نتیجه رسید که برای محدود کردن اسلام، اسلام بدل و دروغین را ایجادکند عنوان کرد: داعش نمونه بارز و آشکار این اسلام دروغین است که توسط امریکا پایه گذاری شده است.

مدیر موسسه راه فخرالائمه(ع) بابیان اینکه تا به درجه صدق نرسیم شهید نخواهیم شد بیان کرد: سردار همدانی و چهار شهیدمدافع حرم جزو کسانی بودند که به درجه صدق رسیدند و به مقام شهادت دست پیدا کردند.

وی بابیان اینکه سردار همدانی ۶۰ سال مبارزه کرد و یک لحظه تردیدنکرد ادامه داد: خداوند برای شهادت بهترین ها را انتخاب می کنند و سردار همدانی و شهدای مدافع حرم جزو بهترین ها بودند که به مقام ارزشمند شهادت نائل شدند.

پناهیان بابیان اینکه اگرکسی دچار تردید شود از جرگه بهترین ها خارج شده است عنوان کرد: سردارهمدانی از جرگه بهترین ها خارج نشد و به مبارزه خود ادامه داد تا به شهادت رسید.

وی بابیان اینکه شهدای حرم اولیاء خدا هستند بیان کرد: اگر جان فشانی ها و رشادت های این شهدا نبود این همه زائر نمی‌توانستند به زیارت بروند.

مدیر موسسه راه فخرالائمه(ع) بابیان اینکه کسانی که مشغول دفاع از حرم حضرت زینب(س) هستند الگوی معنویت و عبودیت و صدق هستند بیان کرد: خون شهدا باعث پرورش چنین افرادی شده است.

وی بابیان اینکه حوزه علمیه نباید به سمت جدایی از سیاست پیش برود عنوان کرد: بیداری اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم چراکه هرقطره خون شهید بیداری یک نسل را به دنبال دارد.

پناهیان بابیان اینکه ما هنوز انتقام ۲۰۰ هزار شهید را از امریکا نگرفته ایم بیان کرد: انتقام خون به ناحق ریخته شده یک تکلیف بردوش ما بوده به گونه ای که در قران کریم نیز به آن اشاره شده است.

وی بابیان اینکه امربه معروف قیام علیه مستکبرین است ادامه داد: ایستادن در برابر دشمنان و قیام علیه آنها جزو وظایفی است که باید به آن توجه ویژه شود.

این کارشناس دینی بابیان اینکه اصلی ترین معروف قیام علیه مستکبران است بیان کرد: ماهیت اسلام ظلم ستیزی است پس اگر از قیام علیه مستکبران دست بکشیم مسلمان نیستیم.

وی بابیان اینکه شهدا با خون خود حیات دین را تضمین کرده و مدافع دین و حاکمیت حق هستند عنوان کرد: جدایی از راه شهدا نشان دهنده تقابل با راه شهدا خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات