نویسنده تئاتر مشهدی گفت: نمایش «رستگاری در گرای 61 درجه»، پاسخگویی به شبهات ایجاد شده توسط سلفی‌ها است که نگاهی به موضوعات مختلف زیارت و توسل دارد.
کد خبر: ۸۵۹۳۰۲۴
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹

عباس ممیززاده عصر امروز در نشست خبری نمایش «رستگاری در گرای 61 درجه»، اظهار کرد: ایده اولیه این نمایش از سال 92 با هدف استفاده از سلاح هنر برای حوادثی که در منطقه رخ داده است، از سوی گروه فرهنگی هفت آسمان شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات این نمایشنامه حدود 6 ماه طول کشید، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ارتباطات خوبی برای شناخت بیشتر از تاریخچه تکفیر و سلفی‌ها ایجاد شد، به طوری که با همکاری نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه موفق شدیم، اطلاعات خوبی را کسب کنیم که در نگارش نمایشنامه به ما کمک کرد.

نویسنده تئاتر «رستگاری در گرای 61 درجه»، با تأکید بر اینکه این نمایش با محوریت نگاه از زاویه بی‌طرف به موضوع، شخصیت نخست داستان یک انسان مسیحی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در این نمایش به موضوعاتی از جمله توسل و زیارت و سایر شبهاتی که سلفی‌ها به آن می‌پردازند، اشاره شده، چراکه تلاش کردیم از طریق زبان قرآن به این شبهات پاسخ دهیم.

ممیززاده با اشاره به اینکه نگاه ما این است که جبهه تکفیر ادامه مسیر یزید است، تصریح کرد: تلاش ما این بود که میان تفکر تکفیری و اهل سنت تمیز قائل شویم که خوشبختانه اقدامات خوبی را انجام دادیم.

گفتنی است، این نمایش از 23 آبان ماه تا 6 آذرماه امسال در تالار نور مشهد واقع در میدان تختی، خیابان آبکوه در ساعت 20:30 اجرا می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها