خبرهای داغ:
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی کشور گفت: کشاورزان نمونه و مربیان با ورود به پایگاه های بسیج روستایی در بخش آموزش ارتقای محصولات نقش موثر دارند.
کد خبر: ۸۵۹۲۸۸۳
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، محمد رضا جهانسوز صبح امروز در جمع مربیان ومسئولین هسته های فلاحین بسیج مهندسین کشاورزی استان با بیان اینکه محصول زرشک در کل کشور بی نظیر است، اظهارداشت: خراسان جنوبی در کل کشور میانگین بارندگی کمتری دارد.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی کشور با اشاره به خشکسالی دو دهه اخیر عنوان کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی توانمندی های خاص و نخبگان زیادی در حوزه ساخت ادوات کشاورزی دارد ولی خشکسالی ها تاثیرات منفی در بخش کشاورزی ایجاد کرده است.

بسیج مهندسین کشاورزی بدنبال محصول سالم است

وی با اشاره به امنیت غذایی در بخش کشاورزی و فعالیت هایی که در این سازمان انجام شده است، عنوان کرد: ما به دنبال محصول سالم و غذای سالم هستیم و بسیج مهندسین کشاورزی با قدرت بیشتر در طرح عملیاتی از سازمان بسیج مهندسین قبل توانمندتر حرکت می کند.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی کشوربا بیان اینکه کشاورزان نمونه وخبره مهمترین افراد برای توانمندی سازی بخش کشاورزی هستند، گفت: ما در بسیج مهندسین چند مولفه استفاده از کشاورزان نمونه و مربیان را داریم که با ورود به پایگاه های بسیج روستایی در بخش آموزش ارتقای محصولات می توانند نقش داشته باشند.

بخش کشاورزی باید یارانه هدفمند داشته باشد

وی با اشاره به اینکه طرح همگام با کشاورز در بسیج مهندسین کشور و استانها شکل گرفته است، عنوان کرد: توجه نکردن بعضی از مسئولین و شعار دادن عوامل نامطلوب در بخش کشاورزی است و کسانی هستند که می گویند بخش کشاورزی یارانه نباید داشته باشد ولی اینگونه نیست بلکه باید یارانه هدفمند داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مسئله اهمیت غذایی مسئله مهم در کشور در بخش کشاورزی است و در این بخش خیلی جای خوشحالی ندارد، گفت: ما در روستاهای کشور 8هزار پایگاه مقاومت روستایی داریم که از این تعداد 300پایگاه شناسنامه برای شبکه اینترانت شباب پر کرده اند.

جهانسوز تاکید کرد: تولید، مصرف و کسب درآمد و توجه به امنیت غذایی بر پایه محصولات کشاورزی و بهره گیری از ظرفیت های موجود، اهداف بسیج مهندسین کشاورزی است.

بیش از 1800نفر در سراسر کشور آموزش های تخصصی، ساختاری و تحصیل گرا را فرا گرفتند

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی کشور با بیان اینکه یک هزار و 830 نفر آموزش های تخصصی را در بسیج مهندسین کشاورزی فرا گرفته اند، عنوان کرد: این آموزش ها ویژه ، تخصصی و ساختاری و تحصیل گرا در بخش کشاورزی هستند

.

ارسال نظرات
پر بیننده ها