رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت با اشاره به اینکه هنوز هیچ فرشی ماشینی از طریق طرح جدید دولت نفروخته‌ایم، گفت: کارت های بانکی که برای خرید فرش ماشینی باید صادر شود، هنوز به دست مردم نرسیده است.
کد خبر: ۸۵۹۲۸۵۷
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱

به گزارش بسیج، هادی کمالیان  با اعلام این خبر اظهار کرد: بعد از اعلام اجرای طرح اقساطی خرید کالای ایرانی تا به امروز خرید و فروشی از این طریق انجام نشده است.

وی افزود: این طرح بدون اطلاع و هماهنگی اتحادیه های ذی ربط انجام شده و هیچ گونه نظر خواهی از ما نشده است به طوری که تولیدکنندگان ما اطلاعی برای پیوستن به این طرح نداشتند.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت  ادامه داد: در گذشته نیز طرح مشابهی برای خرید کالای ایرانی انجام شده بود که با شکست رو به رو شد و طرح جدید دولت نیز محکوم به شکست است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اعطای وام به متاضیان، این امکان وجود دارد که مصرف کننده به واحد های صنفی مراجعه کند و با کارت کشیدن و کسر مبلغی محتوای کارت را بدون خرید کالای ایرانی، دریافت کنند.

کمالیان همچنین تصریح کرد: 400 واحد تولید کننده فرش ماشینی وجود دارد که تنها 3 مورد از آنها در این طرح شرکت داده شده اند. در حالی که تمام واحد های ما  مالیات، هزینه های جاری و دستمزد و... دارند و نباید بین آنها تبعیض قائل شد.

وی همچنین در واکنش به اطلاعیه دولت برای همکاری با شرکت‌های جدید تولید کننده کالای ایرانی، افزود: درست است که دولت به تازگی این اطلاعیه را داده است اما دیر هنگام بوده و همزمان با اعلام آغاز طرح صورت گرفت.

وی اظهار کرد:  سالانه 160 تا 170 هزار متر مربع فرش در ایران تولید و 20 درصد از این تولیدات به خارج کشور صادر می‌شود.

ارسال نظرات