دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو :

خودروسازان از فروش بالا غرّه نشوند؛به اصلاح صنعت خودرو بپردازید

فروش خودرو در این بازه زمانی نوعی مسکّن بوده و دردی از صنعت دوا نمی‌کند.
کد خبر: ۸۵۹۲۸۴۰
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

به گزارش بسیج، آرش محبی نژاد  با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی وزارت صنعت در نحوه همکاری با شرکای خارجی در صنعت خودرو در حال تهیه است، اظهار داشت: براساس این سیاست ها، شرکای خارجی باید تولیدات خود را با عمق ساخت داخل 40 درصدی آغاز کرده و به مرور این درصد را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه مطابق این سیاست‌گذاری‌ها اگر خودروسازان خارجی در ابتدای قرارداد عمق ساخت 40 درصدی را رعایت نکنند، قراردادی با آنها منعقد نخواهد شد، افزود: برای آن دسته از شرکای خارجی که در حال حاضر با ایرانی‌ها همکاری می‌کنند هم برنامه‌هایی تهیه شده است.

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو اضافه کرد: این خودروسازان نیز باید براساس تعهداتی که به وزارت صنعت داده‌اند اقدامات لازم را برای افزایش عمق ساخت داخل محصولات در ایران انجام دهند در غیر این صورت آن خودروها تولید نخواهد شد.

محبی‌نژاد با اشاره به اینکه این سیاست‌های کلان هم اکنون در دست تهیه بوده و به زودی تصویب و ابلاغ خواهد شد، تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی‌های منظم بتوانیم عمق ساخت داخل خودروهای خارجی را افزایش دهیم تا از این محل صنعت قطعه سازی کشور به پیشرفت لازم دست پیدا کند.

وی یکی از دلایل درج اسامی شرکت‌های خودروساز چینی در فهرست اعلامی وزارت صنعت در طرح وام 25 میلیونی خودرو را قیمت ارزان آنها دانست و گفت: دولت در صدد است تا سطح تقاضا را در سطح بازار تحریک کند. به همین دلیل خودروهایی با قیمت‌های متوسط و ارزان را در این فهرست قرار داده است.

*خودروسازان به فروش محصولات خود در طرح 25 میلیون تومانی غرّه نشوند/ فکری به حال اصلاح صنعت خودرو کنید

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو با تأکید براینکه خودروسازان چینی نیز متعهد شدند تا تلاش لازم را برای داخلی سازی محصولات خود انجام دهند، اظهار داشت: اجرای طرح 25 میلیونی وام خودرو بسیار مناسب و اقدامی قابل تقدیر است اما نباید خودروسازان در این شرایط به خود غره شده و توجهی به حل مشکلات صنعت بحران زده خودرو نکنند.

محبی‌نژاد اضافه کرد: مشکل امروز صنعت خودروی کشور ساختاری و عدم توجه به اعتلای آن است که در این رابطه امیدواریم با همکاری دولت، مجلس و قوه قضاییه بتوانیم اقدامات لازم را برای توسعه صنعت خودروی کشور انجام دهیم.

وی افزود: خودروسازان می‌توانند از این فرصت 6 ماهه اجرای طرح 25 میلیونی فروش خودرو استفاده کرده و تا حدودی به رفع ایرادات این صنعت بپردازند تا صنعت خودرو از بحران خارج شود. در غیر این صورت فقط فروش خودرو در این بازه زمانی نوعی مسکن بوده و دردی از صنعت دوا نمی‌کند.

ارسال نظرات