خبرهای داغ:
امام جمعه شهر آوج تلاش کمیته امداد امام خمینی (ره) را در انجام کارهای فرهنگی به خصوص در زمینه قرآنی قابل تقدیر و ستایش دانست.
کد خبر: ۸۵۹۲۸۳۹
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

به گزارش  خبرگزاری بسیج ازقزوین ،به نقل از  روابط عمومي و اطلاع رساني کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين، حجت الاسلام سید ضیاء هاشمی در سومین جشنواره قرآنی محمد رسول ا...(ص)  کمیته امداد امام خمینی (ره) که در شهرستان آوج برگزار شد، بیان داشت: کميته امداد امام خميني (ره) در کنار کار حمایتی، خدماتی و یاری مستمندان؛ در بخش فرهنگی و شبکه های فرهنگی نیز فعال شده است.

وی ادامه داد: در میان برنامه های فرهنگی فعالیت های قرانی صورت می گیرد که هم خود امدادگران بیشتر با قرآن مأنوس می شوند و هم در این رابطه مددجویان بیشتر با قرآن انس پیدا می کنند.

امام جمعه شهر آوج اضافه کرد: در اهمیت قرآن باید گفت که نخستین امتیاز این کتاب در برابر سایر کتاب ها، این است که قرآن کتاب خداست.

وی افزود: آخرین کتاب الهی و کتابی جهانی است یعنی مختص مسلمانان نیست بلکه معجزه قرآن این است که به هیچ وجه قابل تحریف نیست در نتیجه امروز ما قرآنی را در دست داریم مانند دیگر کتاب ها تحریف نشده است.

حجت الاسلام هاشمی عنوان کرد: قرآن شفاعت و شکایت کننده ای است که شفاعت و شکایتش پذیرفته می شود و راهنمای بهترین راه است یعنی دریای عمیقی است که عجایبش قابل شمارش نیست، قرآن کتابی است که عالمان قرآنی از آن سیر نمی شوند یعنی به هر میزان که بهره ببرند بازهم تشنه هستند، ریسمان محکم الهی و چراغ هدایت است.

وی تصریح کرد: هر کس می خواهد هدایت یابد و پرتوهای حکمت و راهنمای بر حجت را تمام و کمال داشته باشد باید به قرآن پناه ببرد؛ قرآن بهار دل هاست والا دل ها می میرد در نتیجه بزرگ راه حرکت شایستگان است در نتیجه دوایی است که بعد از آن دردی نخواهد بود .

امام جمعه شهر آوج اعلام کرد: قرآن نوری است که با آن تاریکی نخواهد بود، قرآن برخلاف سایر طرف های مشورت ، صادق است؛ بهترین موعظه ها و شفای بزرگترین بیماری ها در قرآن کریم است البته اینها همه به شرطی است که در محضر قرآن باشیم و به واقع به قرآن مرتبط باشیم و از قرآن بیاموزیم.

وی اظهارداشت: نخستین وظیفه ما در قبال قرآن یادگیری قرآن است، قرآن سفره ضیافت الهی است و پیامبر اکرم (ص) نیز می فرماید از این سفره بهره مند شوید و البته باید آموزش قرآن نیز مورد توجه ما باشد.

حجت الاسلام هاشمی تأکید کرد: یاد دادن قرآن وظیفه همه ماست حال این وظیفه بیش از همه بر عهده پدر و مادر است که در صورت اهتمام در این زمینه در رزو قیامت گردنبندی شایسته بر گردن او آویخته خواهد شد.

وی گفت: حفظ قرآن وظیفه دیگر است و این حفظ براساس توانایی صورت گیرد چراکه حافظان قرآن در روز محشر رتبه بالاتری دارند از این رو پیامبر اکرم (ص) می فرماید قرآن را مرور کنید تا از ذهنتان بیرون نشود.

امام جمعه شهر آوج توضیح داد: قرآن باید در اخلاق و رفتار شما تأثیرگذار باشد یعنی اگر کسی رفتار سفاحت آمیزی در برابر شما داشت، شایسته نیست کسی که قرآنی است همچنان رفتار کند بلکه به برکت قرآن باید گذشت کرده و ببخشد.

وی ادامه داد: تلاوت قرآن وظیفه دیگری است که در روایت داریم تلاوت قرآن کفاره گناهان است و حتی در روایتی آمده است که تلاوت قرآن مایه باروری ایمان می شود و قطع یقین تأثیر بسزایی در انسان خواهد داشت همچنین سفارش شده قرآن را با صوت بخوانید در نتیجه باید در قرائت قرآن برای تلاوت با صوت اهتمام داشته و تلاش کنیم تا با تلاوتی توأم با خضوع و خشوع داشته باشیم.

حجت الاسلام هاشمی عنوان کرد: استعاذه، ترتیل، تدبر و دقت در ایات الهی از وظایف دیگری است که در تلاوت قرآن باید داشته باشیم حتی در هنگام قرآن سفارش شده تفکر کرده و گریه کنید.

وی بیان داشت: عمل به قرآن موضوعی است که هر آنچه گفتیم مقدمه بود تا به این نکته برسیم والا بدون عمل، قرائت آن سودی ندارد، یعنی کسی که قرآن می خواند در انجام احکام الهی و رعایت حقوق مردم به خصوص همسایگان و خویشان باید اهتمام داشته باشد.

امام جمعه شهر آوج یادآورشد: اگر قرآن خواندیم و آثارش را در رفتارمان ندیدیم باید برای توجه و عمل به قرآن اهتمام کنیم تا از برکات این کتاب اسمانی بهره مند شویم.

 

1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها