خبرهای داغ:
مسئول ستاد خبری هفته کتاب خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گفت: رسانه ها نقش اساسی در توسعه گفتمان مطالعه و اندیشه ورزی دارند.
کد خبر: ۸۵۹۲۸۲۰
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، عادل اربابی، امروز (20 آبان ماه) در جمع خبرنگاران بر توجه به امر کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و گفت: نشان بالندگی و نشاط هر جامعه به افراد اهل مطالعه و کتاب آن جامعه بستگی دارد.

وی با بیان اینکه هفته کتاب فرصتی مناسب برای آشتی دادن مردم با کتاب و کتابخانه ها است، اظهار کرد: رسانه‌ها در ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني باید بیشتر تلاش کنند و نقش رسانه‌ها در ترویج این امر مهم از اهمیت بالایی برخوردار است.

مسئول ستاد خبری هفته کتاب خراسان جنوبی ادامه داد: رسانه‌هاي ارتباط جمعي مي‌توانند در ترويج فرهنگ‌هاي سازنده موثر واقع شوند و كتاب را به عنوان ماندگارترين عنصر فرهنگي به جامعه بشناسانند.

اربابی به اهمیت مطالعه اشاره کرد و افزود: مطالعه، فرايند پيچيده‌اي است كه در آن، خواننده پيامي كه با زبان تصويري، نوشتاري توسط نويسنده، رمزگذاري شده است را در درجات مختلفي، بازسازي مي‌كند.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا با ساز و کارهای مناسب و عملی زمینه رغبت و علاقه مردم بخصوص قشر جوان را به مطالعه کتابهای مفید و ارزشمند فراهم کرد.

مسئول ستاد خبری هفته کتاب خراسان جنوبی با بیان اینکه در شرایط امروز، جامعه باید بیشتر از گذشته به فرهنگ کتاب و کتابخوانی توجه داشته باشد، گفت: امروزه خطرات بسیار فرهنگی و اجتماعی دنیای فرزندان و نوجوانان را تهدید می‌کند.

اربابی ضمن تقدیر و قدردانی از همکاری و هماهنگی همیشگی رسانه‌ها یادآور شد: امیدواریم رسانه‌های استان در پوشش اخبار هفته کتاب نهایت همکاری را داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها