مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود از آغاز اجرای طرح گفتمان دینی در مدارس با مشارکت پنج مدرسه و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و اداره آموزش وپرورش این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۸۵۹۲۷۹۷
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
محمد ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود گفت: از 18 آبان ماه طرح گفتمان دینی در مدارس با مشارکت 5 استاد گفتمان و همکاری آموزش وپرورش این شهرستان آغاز شد.

نائب رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان شاهرود افزود: امسال گفتمانهای دینی دردبیرستانها و مدارس راهنمایی با ۸ موضوع متفاوت وبنابه نیاز مخاطبین برگزار می‌گردد.

ابراهیمی تصریح کرد: اساتید این دوره از گفتمانها آشنا به مسائل فرهنگی و اجتماعی منطقه و سابقه چندین سال فعالیت و همکاری درحوزه فرهنگی آموزشی دارند.

وی یاد آور شد: در هرمدرسه حداقل ۵ گفتمان دینی با شرکت دانش آموزانی که خواهان حضور در آن باشند در نظر گرفته شده است.

مدیر موسسه فرهنگی قرآنی بین الحرمین شاهرود تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح با موضوعات تکنولوژی نوین، اطلاعات و روابط جنگ نرم، مهارت‌های زندگی، عفاف و حجاب، روابط اجتماعی- آسیب‌ها و چالش‌ها، نحله‌های فکری و عرفان‌های انحرافی، دین و زندگی، مبانی انقلاب اسلامی و پیامدهای آن و... در دستور کار قرار گرفته است واجرای طرح گفتمان دینی نقش موثری در افزایش خودباوری و کاهش خطاهای فکری و عقیدتی نسل جوان دارد.

ابراهیمی بیان کرد: پاسخ‌گویی حضوری به سؤالات و شبهه‌ها و نیازهای فکری نسل جوان، ایجاد فضای گفت‌و‌گو و هم‌اندیشی و روابط بین ائمه جماعات، مربیان و اساتید با جوانان حول محور دین، توسعه و گسترش محافل بحث و انتقاد جوانان و غنی ساختن مباحث مستدل و راهکارهای تقویت آن، دست‌یابی به شیوه‌های انتقاد سالم و پرورش تفکر نقاد، ایجاد فرصت مناسب برای ابراز وجود و بالندگی جوانان و جلوگیری از رکود و خمودگی، تبیین فرهنگ دینی به زبان مورد پسند و اقبال جوانان، کمک به مقابله با تبلیغات سوء و القاء شبهات در راستای ناکارآمدی دین و... از مهم‌ترین اهداف برگزاری گفتمان‌های دینی است.

لازم بذکر است اولین جلسه گفتمان دینی با موضوع دین و زندگی در دبیرستانهای دخترانه شهرستان شاهرود در مورخه سه شنبه 19/8 توسط این موسسه فرهنگی برگزار گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها