21 آبان ماه با حضور رئیس شورای شهر تهران صورت می‌گیرد
مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید حسن تهرانی مقدم از برگزاری دهمین یادواره 90 شهید خیابان شهدا و چهارمین سالگرد شهادت شهید حسن تهرانی مقدم در همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۲۷۷۲
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امید گلابتونچی اظهار داشت: یادواره ۹۰ شهید خیابان شهدا، کوی گذر، جولان، نظربیگ، سرگذر مصلی و چهارمین سالگرد شهادت ملکوتی شهید تهرانی مقدم روز پنجشنبه 21 آبان ماه در همدان برگزار می شود.

وی افزود: این شهید بزرگوار در راه مبارزه با استکبار به شهادت رسید، و به همگان نشان داد که نباید لحظه ای با استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی تعامل کرد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید حسن تهرانی مقدم تصریح کرد: این مراسم روز پنجشنبه ساعت 20 در مسجد حاج خداکرم واقع در خیابان شهدا و با سخنرانی مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران و بیان خاطرات شهید توسط سرهنگ حاج غلام خانجانی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: برگزاری مراسم چهارمین سالگرد شهادت شهید حسن تهرانی مقدم و دهمین یادواره 90 شهید خیابان شهدا به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، پایگاه مقاومت بسیج عاشورا مسجد حاج خدا کرم و کانون فرهنگی و هنری شهید حسن تهرانی مقدم است.

گلابتونچی شهادت را هنر مردان خدا دانست و با اشاره به جایگاه و شخصيت سردار شهيد تهرانی مقدم بيان داشت: در سایه خلاقيت و ابتکار شهيد تهرانی مقدم قدرت بازدارندگی ایران اسلامی به شدت افزایش یافت و تلاش شبانه روزی این شهيد بزرگوار در جهاد خودکفایی سپاه و پيشرفت های زیادی که در حوزه فناوری نظامی و دفاعی انجام داد ایشان را به پدر موشکی ایران تبدیل کرد.

گفتنی است؛ حسن تهرانی مقدم از فرماندهان دوران جنگ عراق و ایران و فرمانده جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که توانست پس از پایان دوره تحصیلات متوسطه در رشته صنایع (برش قطعات صنعتی) در مقطع کاردانی مدرسه عالی تکنیکوم نفیسی (دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی) پذیرفته شود.

او در سال 1358، در مقطع لیسانس رشته مهندسی صنایع پذیرفته و به اخذ مدرک مهندسی در این رشته موفق شد. او را «پدر موشکی ایران» لقب داده‌اند. به این علت که او بنیان‌گذار صنعت موشکی و توان دفاع دوربرد ایران از زمان جنگ تحمیلی و دوران جنگ شهرها تا به امروز بوده است.

وی بر اثر انفجار در پادگانی در شهرستان ملارد به همراه جمعی دیگر از پرسنل به درجه رفیع شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات