معاون فرماندار شهرستان میامی گفت: آب مایه حیات بشر در تمامی دوران ها بوده است و حفظ منابع آبی و درست مصرف کردن چه در زمینه آب شرب و چه آب های کشاورزی وظیفه همگانی است.
کد خبر: ۸۵۹۲۷۱۶
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میامی، علیرضا آشوری در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان میامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد مصرف بهینه آب اظهار داشت: در بحث تأمین و استفاده بهینه از منابع آب نیاز به تعامل و همراهی مردم و دستگاههای اجرایی بخصوص وزارت نیرو و جهاد کشاورزی است.

وی افزود: نقش خانواده ها و وبیژه زنان به عنوان مدیران موفق و مؤثر خانواده در مدیریت مصرف آب باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم گام موثری در صرفه جویی مصرف آب برداشته شود.

معاون فرماندار شهرستان میامی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در ایران یک سوم متوسط بارندگی در جهان است و بیش از 90% آب شیرین کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود و میزان تبخیر آب در ایران 3 برابر متوسط جهانی است از این رو لازم است دستگاههای مرتبط در این زمینه همت بیشتری در مدیریت مصرف آب داشته باشند.

آشوری تأکید کرد: آب مایه حیات بشر در تمامی دوران ها بوده است و وظیفه ما حفظ منابع آبی و درست مصرف کردن چه در زمینه آب شرب و چه آب های کشاورزی می باشد.

وی همچنین به فرسوده بودن شبکه آبرسانی در روستاها اشاره کرد و تصریح کرد: نشت آب از شبکه های آبرسانی قدیمی باعث به هدر رفتن آب شده و مردم عزیزروستاها را در سالهای آینده با مشکل کم آبی مواجه خواهد نمود.

معاون فرماندار شهرستان میامی همچنین با اشاره به مصرف بالای آب برخی محصولات کشاورزی، گفت: باید با هدفمند کردن و هوشمندسازی عملیات کاشت و برداشت کشاورزی خود را به سمت شیوه های نوین ببریم.

آشوری افزود: نصب کنتور هوشمند در چاههای آب کشاورزی و برخورد با بهره برداران غیر مجاز، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی توسط مسئولین و رعایت الگوی کشت از مهمترین راهها برای صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها