دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی :
در حالی رئیس شرکت هواپیماسازی سوخو روسیه از تحویل 100 فروند هواپیما به ایرلاین‌های ایرانی خبر داده که دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: بحث جدی در خصوص خرید هواپیمای سوخو در سطح شرکت‌های هواپیمایی داخلی وجود ندارد.
کد خبر: ۸۵۹۲۷۰۰
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

به گزارش بسیج، سه روز پیش پایگاه خبری اسپوتنیک نیوز به نقل از رئیس شرکت هواپیماسازی سوخو روسیه از  گفت‌وگو با ایرلاین‌های ایرانی برای فروش هواپیماهای سوخو 100 خبر داد.

ایلیا تاراسنکو گفته بود: «این شرکت ممکن است پس از لغو کامل تحریم ها علیه ایران، حدود 100 فروند هواپیمای سوپرجت سوخوی 100 به ایران تحویل دهد.علاقمندی بالایی وجود دارد. ما انتظار داریم حدود 100 فروند هواپیما تحویل دهیم... ما در مورد این تحویل ها با ایرلاین های احتمالی ایرانی گفت و گو کرده ایم و انتظار داریم حدود 100 فروند هواپیما (تحویل داده شود.)»

وی افزود: همچنین ممکن است پس از بررسی ظرفیت های صنعتی ایران و کسب مجوزهای لازم، این کشور در فرآیند تولید سوخوهای سوپرجت 100 مشارکت کند. به گفته تاراسنکو، تهران ممکن است اجزایی برای بدنه هواپیماهای سوخوی سوپرجت 100 تولید کند و خدمات پس از فروش مربوط به آنها را ارائه دهد.

این در حالی است که دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به تسنیم گفت: بحثی جدی برای استفاده از هواپیمای سوخو 100 بین شرکت‌های هواپیمایی داخلی وجود ندارد.

مقصود اسعدی‌سامانی با یادآوری این‌که شرکت‌های سازنده هواپیما در دنیا محصولات خود را به ایرلاین‌های داخلی عرضه کرده‌اند، بیان کرد:‌هنوز هیچ قراردادی برای خرید هواپیما بیان شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و سازندگان هواپیما امضا نشده است.

وی با اشاره به این‌که شرکت‌های سازنده مختصات هواپیماهای خود را به ما ارائه کرده‌اند، تصریح کرد: بحث جدی در خصوص خرید هواپیمای سوخو  در سطح شرکت‌های هواپیمایی داخلی وجود ندارد.

وی در عین حال ادامه داد:‌ البته شاید مقامات بالاتر مذاکره‌ای در این رابطه داشته‌اند که از آن اطلاعی نداریم.

ارسال نظرات