همزمان با دهه سوم محرم؛

شب شعر آیینی محرم و استکبار ستیزی در تربت جام برگزار شد

همزمان با دهه سوم محرم محفل آیینی و مذهبی «محرم و استکبار ستیزی» با حضور معاون فرماندار، مسئولان اجرایی، نظامی، فرهنگی و جمعی از شاعران و ادب دوستان در خيمه فرهنگی نبرد با شیطان تربت جام برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۲۵۹۴
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري بسيج در خراسان رضوي، گفت :شاعران و هنرمندان شیعه و سنی شهرستان به عنوان محب و خادم اهل بیت علیهم السلام گوشه ای از عرض ارادت خود را همزمان با ماه خون و قیام در راستای ترویج نهضت و فرهنگ سرخ حسینی و مبارزه با استکبار جهانی با نگاهی ژرف در قالب آثار فاخر ادبی و هنری به سایر اقشار جامعه ارائه کردند.

نعمت الله فیاض افزود: از آنجایی که یکی از اهداف اساسی و فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تحقق و نمایش عملی شعار هیهات من الذله و استکبار ستیزی است، برای تبیین و معرفی این فرهنگ مقدس این محفل با همکاری و استقبال شایسته شاعران آئینی شهرستان برنامه ریزی شد.

وی تصریح کرد: این شب شعر با هدف محکومیت سیاست های مستکبرانه قدرت های زورگوی خصوصا آمریکای جهان خوار در ماه پیروزی خون بر شمشیر برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این محفل ادبی؛ مداح اهل بیت علیهم السلام با مرثیه خوانی و ادبيات با شعر خوانی آخرین دل سروده های آیینی و مذهبی خود را آمیخته به عطر حسینی در قالب محفل ‌ادبی« محرم واستکبار ستیزی» به نمایندگی از جامعه ادبی شهرستان ارائه کردند که با تحسین همراهان‌ عاشورایی مواجه شد.

فیاض به ظرفیت های خوب شاعران در این حوزه اشاره کرد و گفت: در این مراسم شاعران حسن عبدی(شفیق)، محمد عبدی، مهدی حسینی، حمید رضا سرور عظیمی، فاطمه غلامی، مرضیه قاضی زاده، محسن صدری نیا و زهرا ارجمندی پور به ارائه اشعاری آیینی و مذهبی با مضامین عالی پرداختند.

شایان ذکراست؛ در پایان مسئولین شهرستان با اهدای لوح سپاس و هدایا از شاعران آیینی تجلیل کردند.

گفتنی است؛ این محفل ادبی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ناحیه مقاومت بسیج، کانون بسیج هنرمندان شهرستان تربت جام برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار