رئیس بنیاد سعدی گفت: همایش آموزش زبان فارسی به خارجی‌زبان‌ها اول آذر ماه از سوی بنیاد سعدی برپا می‌شود و برای این نشست از همه مؤسساتی که در ایران به چنین فعالیتی مشغول هستند، دعوت به حضور شده است.
کد خبر: ۸۵۹۲۵۹۳
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامعلی حدادعادل ، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حاشیه مراسم بزرگداشت مرتضی سرهنگی، چهره برجسته فرهنگی ایران  در جمع خبرنگاران عنوان کرد: جناب استاد سرهنگی، بهبودی، قدمی و ... قله‌های بلند یک سلسله جبال سخت و استوار و طولانی هستند که اینها یک مجموعه‌ای به نام ادبیات دفاع مقدس را به وجود می‌آورند.

وی در ادامه افزود: این مجموعه کم و کیفش افتخارآمیز است و در واقع یک سرمایه‌ای برای بیداری و بصیرت و عبرت برای امروز و نسل آینده به شمار می‌آیند.

حدادعادل همچنین یادآور شد: بنابراین این دوستان شایسته همه نوع تکریم هستند و مقام معظم رهبری هم با آن سخنان ستایش آمیزی که در وصف این اساتید گفته‌اند برای ما وظیفه تعیین کرده‌اند تا قدرشان را بدانیم.

رئیس بنیاد سعدی درباره فعالیت‌های اخیر خود در این بنیاد گفت: این روزها همچون گذشته در بنیاد مشغول فعالیت هستیم منتها پس از برپایی دوره دانش افزایی برای دانشجویان فارسی زبان در تابستان خود را برای برپایی جلسه‌ای در روز اول آذر ماه آماده می‌کنیم.

وی درباره این نشست یک روزه گفت: برای برپایی این نشست از همه مؤسساتی که در ایران به کار آموزش زبان فارسی به خارجی زبان‌ها مشغول هستند دعوت به حضور کرده‌ایم.


ارسال نظرات