محسن مؤمنی در افتتاحیه کنگره اربعین حسینی:
رئیس حوزه هنری گفت: خوشبختانه در این سال‌ها پیاده‌روی اربعین کارکرد خود را نشان داده و میلیون‌ها انسان، شیفته حضور در این مراسم شده‌‌اند. امیدواریم این اتفاق منجر به ایجاد تمدن نوین اسلامی شود.
کد خبر: ۸۵۹۲۵۸۹
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،  همایش ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی کنگره عظیم اربعین حسینی دقایقی پیش (20 آبان) با حضور حجج اسلام علی‌رضا پیروزمند عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی، بابایی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، احمد رهدار رئیس مؤسسه فتوح اندیشه، محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری و جمعی دیگر از اساتید و علمای حوزه دین و فرهنگ در حوزه هنری آغاز شد.

در ابتدای مراسم، محسن مؤمنی شریف گفت: صحبت‌هایی داشتم که به دلیل پیش آمدن سفر کرمانشاه برای بزرگداشت احمد عزیزی مجبورم خلاصه بگویم که چنین اتفاقی در تاریخ اربعین بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: البته زمان رژیم بعث، آیت‌الله حکیم کاروانی برای اربعین راه انداختند، ولی مثل اکنون تأثیرگذار نبود، امروز همه پژوهشکده‌های دنیا درباره اربعین صحبت می‌کنند و این رخداد همه را به شگفتی وا داشته است.

رئیس حوزه هنری ابراز داشت: تدا اسکاچپول قبل از انقلاب ایران نظریاتی داشت که با وقوع انقلاب اسلامی آن را تعدیل کرد و به بیان اهمیت عاشورا، تاسوعا و اربعین در پیروزی انقلاب پرداخت.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این سال‌ها اربعین کارکرد خوب خود را نشان داده و میلیون‌ها انسان شیفته حضور در این مراسم شده‌‌اند، امیدواریم این اتفاق منجر به ایجاد تمدن نوین اسلامی شود.

براساس این گزارش، کنگره ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی اربعین حسینی امروز (چهارشنبه 20 آبان) از ساعت 8 تا 19:30 در حوزه هنری برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات