مسئول کمیته علمی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان پیام آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید به این جشنواره را در آیین افتتاحیه قرائت کرد.
کد خبر: ۸۵۹۲۵۸۷
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  حجت‌الاسلام نقیب مسئول کمیته علمی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در آیین افتتاحیه این جشنواره پیام آیت‌الله جعفر سبحانی را قرائت کرد.

متن کامل آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید بدین شرح است؛

قرآن مجید، یگانه معجزه جاویدان پیامبر خاتم(ص) است. با این که رسول گرامی(ص) با دلایل و بینات زیادی مبعوث گردیده و هریک از آنها دلیل قاطعی بر صحت ادعای اوست ، ولی در میان آنها ، تنها گواه جاودان که امروز هم برتارک اعصا می‌درخشد، همان قرآن مجید است که مایه فخر و مباهات ماست.

در عظمت قرآن، همین بس که افزون بر چهارده قرن، تحدی نموده و جهانیان را به مقابله با خود فراخوانده است، اما تاکنون بشر نتوانسته حتی سوره کوتاهی مانند سوره کوثر بیاورد . اگر قرآن می فرماید: «وَإِن کُنتُمْ فِی رَیْبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلَى عَبْدِنَا فَأْتُواْ بِسُورَةٍ مِّن مِّثْلِهِ وَادْعُواْ شُهَدَاءکُم مِّن دُونِ اللّهِ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ» در حقیقت یک خبر غیبی است که مرور زمان کوچکترین شک و تردیدی برآن راه نداده است.

عظمت مسلمانان در عصر رسول خدا و در اعصار بعدی ، به خاطر عنایت قرآن و حفظ آموزش آن بود و به منظور حفظ و نگهداری این کتاب، علومی را پایه گذاری کردند و اگر زبان عربی زنده است ، بخاطر قرآن است. اگر عالمان اسلامی دانش‌هایی را مانند صرف ، نحو، اشتقاق، معانی و بیان و غیره پی ریزی نموده اند، برای فهم این معجزه جاودان می باشد . بنابراین ، مسلمانان جهان ، باید با تمام قدرت در گسترش همه جانبه این کتاب بکوشند . از روخوانی گرفته تا تجوید و تحسین صوت و درک مفاهیم و ترویج آن ، همه از وظایف ما به شمار می آیند.

شکی نیست که قرآن ، قبل از انقلاب اسلامی تا حدی مهجور بود و یکی از ثمرات انقلاب این است که توجه جوانان و مراکز را نسبت به قرآن جلب نمود و بحمدالله هم اکنون در کشور ، صدها حافظ قرآن داریم.

این جانب ، از همین راه دور از کلیه کسانی که این فضای علمی و این همایش روحانی را پدید آورده اند. تشکر می کنم و می خواهم که گام های بلندتری در تمام نقاط ایران بردارند و مراکز تحفیظ قرآن و تعلیم آن را گسترش دهند.

در دیداری که چندی قبل وزیر آموزش و پرورش با اینجانب در موسسه امام صادق (ع) داشت یادآور شدم باید یک رشته دبستان هایی به نام دبستان آموزش قرآن در کشور تاسیس شود و هدف این باشد که نونهالان ما پیش از آن که وارد دبستان شوند ، یک سال در این دبستان ها آموزش قرآن ببینند و مسلما این کار در پیشرفت علمی آنان تا چه رسد ایمانی ضروری است . البته این کار نباید الزامی باشد بلکه کسانی که مایلند بتوانند فرزندان خود را به این دبستان ها اعزام کنند.

استادان قرآن در ضمن تعلیم قرآن ، زیبایی های این کتاب الهی و پیام های جهانی آن را به جوانان بیاموزند تا روشن شود، آنچه پیامبر (ص) فرموده ، حق مسلم و پابرجاست ، آنجا که فرموده :

«اِذَا الْتَبَسَتْ عَلَیْکُمُ الفِتَنُ کَقِطَعِ اللَّیْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَیْکُمْ بِالْقُرآنِ »

«آنگاه که تاریکی های فتنه ها (مذاهب ساختگی و بدعت ها) به سان تاریکی شب ، افق را برشما تیره و تار ساخت، به قرآن چنگ بزنید» و در حدیث ثقلین پیروی از خاندان رسالت را در کنار قرآن ضروری دانسته و جامعه را به تمسک به ثقلین (دو چیز گرانبها یعنی قرآن و عترت) دعوت نموده است . بارالها ما را با قرآن و قرآنیان محشور بفرما ! خداوند دست ما را از شفاعت ثقلین کوتاه مفرما!

کشور ما را در پناه قرآن و عترت ، از گزند دشمنان دشمنان حفظ فرما!

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ارسال نظرات