اعزام دومین کاروان دانش‌آموزی راهیان‌نور نکا به جنوب کشور

18 هزار دانش‌آموز مازندرانی به اردوی راهیان‌نور اعزام شدند

حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی جنوب کشور، راهی برای افزایش بصیرت‌افزایی است که با همکاری سپاه، آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی در دستور کار قرار دارد و در همین راستا، دومین کاروان دانش‌آموزی نکا به جنوب کشور اعزام شدند.
کد خبر: ۸۵۹۲۵۴۳
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، هدف از سفر معنوی راهیان‌نور، آشنایی دانش‌آموزان و نسل چهارم انقلاب با دفاع مقدس و رشادت و شهادت رزمندگان اسلام است تا با نهادینه کردن این ارزش‌ها و آرمان‌ها در وجود نسل جدید، در مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن، موفق عمل کرده و پیروز میدان شویم و اعزام 200 دانش‌آموز نکایی نیز با هدف بصیرت‌افزایی در بین نسل جدید انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، سه‌شنبه شب در مراسم اعزام کاروان راهیان‌نور از مصلای نکا به جنوب کشور گفت: ایثار، ایستادگی و مقاومت رزمندگان و شهدای ما در طول هشت سال دفاع مقدس، برگ زرینی بر افتخارات این ملت است که رزمندگان ما با دستان خالی در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادند و از حیثیت و تمامیت ارضی این آب و خاک و مملکت دفاع کردند.

سید علی قاسمی، اظهار کرد: مردم ما با اطاعت‌پذیری از رهبری و امام خود در برابر طاغوت ایستادند و پرچم انقلاب اسلامی را در جهان به اهتزاز درآوردند و اکنون ایران اسلامی، الگوی جهانیان برای بیداری اسلامی است و این قدرت و اقتدار امروز ما مدیون رشادت‌های شهدا و رزمندگانی است که از جان خود گذشتند تا این انقلاب به جهان صادر شود.

وی با اشاره به شعار همیشگی انقلاب اسلامی ایران "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" گفت: مردم غیور ایران اسلامی در طول دوران مختلف این انقلاب با سر دادن این شعار بر دشمن نائل آمدند و پیروز شدند و بی‌شک استقامت رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس نیز در راستای همین شعار بود که موجب پیروزی همه‌جانبه ما شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه وعده خداوند حتمی است و انجام می‌شود، ادامه داد: خداوند در قرآن وعده داده است که آنانی که در راه خدا کشته شوند و با مال و جان خود در این راه جهاد کنند از نعمات الهی متنعم شده و به بهشت وعده داده شده خداوند می‌رسند و شهدای ما نیز اکنون در بهشت برین و نزد خداوند هستند و از سفره الهی متنعم می‌شوند.

قاسمی همچنین با بیان اینکه استان مازندران در انجام فعالیت‌های فرهنگی از جمله استان‌های پیشتاز کشور است، یادآور شد: با توجه به اینکه استان مازندران در فعالیت‌های فرهنگی بسیج دانش‌آموزی مازندران از جمله استان‌های برتر کشور است، در اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان‌نور نیز در رتبه بالا قرار داریم.

قاسمی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته، 18 هزار دانش‌آموز، به اردوهای راهیان‌نور اعزام شدند، خاطرنشان کرد: استان مازندران دارای رتبه برتر اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان‌نور است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی برای توسعه و گسترش فرهنگ مقاومت، حفظ نظام و ارزش‌های اسلامی تحت فرمان رهبری از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند، ادامه داد: مجموعه فرهنگیان و دانش‌آموزان مازندران و کشور به عنوان سربازان امام و گوش به‌فرمان رهبری هستند تا ایران اسلامی همچنان به‌عنوان مرکز بیداری اسلامی در جهان بدرخشد.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه نکا نیز در این مراسم اظهار کرد: برگزاری اردوهای راهیان‌نور، همایش بزرگ فرهنگی و تربیتی برای جوانان و نوجوانان این مرزوبوم است تا فرهنگ شهید و شهادت در جامعه، بسط و گسترش یافته و نسل سوم و چهارم انقلاب با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

مجیدرضا شعبانی گفت: اعزام دومین کاروان راهیان‌نور شهرستان نکا به‌صورت استانی در شهرستان نکا با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، مسئول بسیج دانش‌آموزی استان و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد تا همه، ارادت خود را به شهید و شهادت نشان داده و همچنین فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه را به نسل جدید منتقل کنند.

وی افزود: نسل جدید با حضور در سرزمین نور و مشهدالشهدا در قالب کاروان راهیان‌نور، در واقع برای افزایش بیداری و معرفت به خداوند قدم برداشته است و حضور در این اعزام، توفیقی است برای جوانان و نوجوانان تا با جان‌فشانی‌های شهدای ما در طول هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.

شعبانی گفت: بصیرت‌افزایی و تجهیز خود به نور ایمان، مهم‌ترین راه مقابله با ترفندهای دشمنان است که با توجه به اینکه دشمن از طریق کم‌رنگ جلوه دادن بحث دفاع مقدس، خواستار نابودی فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت در بین آحاد ملت شده است؛ باید با در دستور کار قرار گرفتن اردوهای راهیان‌نور و کلاس‌های بصیرتی، از به سرانجام رسیدن این حیله دشمن نیز جلوگیری شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا نیز در ادامه با بیان اینکه در دومین اعزام راهیان‌نور نکا، بیش از 200 نفر از دانش‌آموز دختر با همراهی مربیان، مبلغ و راوی به اردوهای راهیان‌نور اعزام شدند، تصریح کرد: این دانش‌آموزان در قالب پنج دستگاه اتوبوس به این مناطق اعزام شدند.

حسین پالار، با اشاره به اینکه اردوهای راهیان‌نور چهار روز به‌طول می‌انجامد، گفت: عوامل اجرایی اردوها از جمله راوی، روحانی، خدمات و... همراه دانش‌آموزان به این اردو اعزام شدند و دانش‌آموزان در طول این سفر علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی، از یادمان‌های مختلف در اروندرود، شلمچه و هویزه و مناطق عملیاتی مختلف بازدید می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های مختلف فرهنگی در طول مسیر و محل اسکان دانش‌آموزان برگزار می‌شود، ادامه داد: برنامه روایت‌گری دوران هشت سال دفاع مقدس، نماز جماعت، توزیع بسته‌های فرهنگی و... از برنامه‌هایی است که برای دانش‌آموزان در طول این سفر برگزار می‌شود.

بیش از 200 دانش‌آموز دختر نکایی به‌همراه مربیان، مبلغ و راوی، طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، در قالب کاروان راهیان‌نور با پنج دستگاه اتوبوس عازم مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب کشور شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار