خبرهای داغ:
رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: باید از ظرفیت هفته کتاب و کتاب‌خوانی برای ایجاد این فضا در منازل استفاده و این فرهنگ را در بین مردم نهادینه کنیم.
کد خبر: ۸۵۹۲۴۵۲
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سیدمرتضی حسنیحلم امروز در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان بابیان اینکه بحث کتاب در منازل را باید زنده نگه‌داریم، اظهار داشت: بیشترین اوقات فراغت و مطالعه افراد در منزل است و با این اقدام می‌توانیم سرانه مطالعه را در جامعه افزایش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه نگه‌داری کتاب در منزل کاری بسیار سخت و این طرح نیاز به اطلاع‌رسانی دقیق دارد، افزود: در این راستا باید از ظرفیت هفته کتاب و کتاب‌خوانی برای ایجاد این فضا در منازل استفاده و این فرهنگ را در بین مردم نهادینه کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان ادامه داد: با تحقق این امر به ۵۰ درصد از اهداف عالی توسعه کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه دست پیدا می‌کنیم.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان همدان نیز در این جلسه از اجرای ۳۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، جشن ویژه هفته کتاب، نقد کتاب، مسابقه کتاب سازی و حضور مربیان در کتابخانه‌ها و غیره ازجمله این برنامه‌های است.

رضوی در ادامه همچنین از افتتاح نخستین کتابخانه سیار در راستای توانمندسازی مناطق حاشیه‌نشین شهر در نیمه دوم امسال در این شهرستان خبر داد و افزود: همه مقدمات این کار فرهنگی فراهم‌شده است.

معاون پرورشی آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ همدان نیز در این جلسه گفت: همزمان با برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی ۱۳۸ میلیون و ۷۲۰ هزار ریال کتاب در سطح مدارس همدان توزیع می‌شود.

عباس بهاری افزود: این میزان کتاب در سه مقطع تحصیلی به ظرفیت ۷۰ کارتن ویژه مدارس ابتدایی، ۱۸ کارتن ویژه متوسطه اول و ۱۸ کارتن هم ویژه متوسطه دوم توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توزیع کتاب‌ها در مدارس از امروز آغازشده است، اظهار داشت: همچنین نواختن زنگ مطالعه در مدارس، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی آنلاین، برپایی نمایشگاه کتاب در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی حجه‌فروش و غیره از دیگر برنامه‌های این معاونت در هفته کتاب است.

بهاری بابیان اینکه آموزش‌وپرورش برای تجهیز کتابخانه مدارس نیاز به کمک دارد، یادآور شد: باید کمک‌ها به‌صورت متمرکز باشد چرا آموزش‌وپرورش با توجه به نیاز‌سنجی مدارس، کتاب‌ها را توزیع می‌کند.

ابو‌الفضل کتابی معاون پرورشی آموزش‌وپرورش ناحیه یک همدان نیز در این جلسه بابیان اینکه در هفته کتاب ۱۴ میلیون تومان کتاب در سه مقطع تحصیلی در مدارس توزیع می‌شود، گفت: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی قصه زندگی امام حسین (ع) در دوره متوسطه از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در این ناحیه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات