خبرهای داغ:
سهراب صلاحی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال نفوذ برای مهار انقلاب اسلامی هستند، گفت: پیشرفت‌های کنونی ما به واسطه تقابل با آمریکاست.
کد خبر: ۸۵۹۲۳۹۹
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹

به گزارشخبرگزاری بسیج از اصفهان،سهراب صلاحی پیش از ظهر امروز در همایش آموزشی پیوست‌نگاری فرهنگی در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: یکی از مباحث مهم پس از فروپاشی شوروی و در واقع یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های سیاسی جهان، پرونده ایران و آمریکا است.

وی با بیان اینکه این پرونده امروز به دلایلی از حساسیت بالایی برخوردار است، افزود: آمریکایی‌ها از سال 2001 تا کنون در هر قسمت از آسیای غربی که علیه ایران وارد شدند، به‌ درِ بسته خوردند که هدف اصلی آن‌ها از حضور در آسیای غربی مهار انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: آمریکایی‌ها 15 سال است که مجموعه بزرگی از شکست‌های پی‌درپی در منطقه را تجربه می‌کنند و به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه مهار انقلاب اسلامی نفوذ به درون است.

وی با بیان اینکه عده‌ای در داخل کشور صحبت از لزوم ارتباط با آمریکا را مطرح می‌کنند، تصریح کرد: آمریکائی‌ها با دیدن و شنیدن این اظهارنظرها به این نتیجه رسیده‌اند که در ایران عده‌ای وجود دارند که در پی ایجاد ارتباط با آمریکا هستند.

صلاحی خاطرنشان کرد: دسته‌ای از این افراد معتقد هستند که مشکلات کشور با حضور غرب و آمریکا برطرف می‌شود، عده‌ای باور دارند که با آمدن آمریکا به ایران مشکلات کشور رفع نمی‌شود اما بحث حمله نظامی آمریکا و تهدیدات این کشور برطرف می‌شود.

وی افزود: عده‌ای نیز در کشور هستند که در راستای خواسته‌های آمریکا حرکت می‌کنند و تمام پیشرفت‌های ایران اسلامی را در دهه‌های اخیر نادیده گرفته و همه چیز را از آمریکا می‌دانند .

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به پیشینه ارتباط ایران و آمریکا بیان کرد: نقطه عطف این رابطه به کودتای 28 مرداد باز می‌گردد؛ تا قبل از 28 مرداد انگلیسی‌ها در کشور یکه تازی می‌کردند اما پس از آن این آمریکا بود که حضور خود را در ایران پررنگ‌تر کرد.

وی گفت: آمریکایی‌ها هنگامی که در دهه پنجاه شکست‌هایی را متحمل شدند برای تشکیل ژاندارم منطقه با حمایت مالی عربستان و حضور نظامی ایران اقدام کردند.

صلاحی بیان کرد: غربی‌ها اعتراف کردند که مردمی‌ترین انقلاب جهان انقلاب اسلامی بود، از این زمان رفتار آمریکایی‌ها و چگونگی ارتباط آنان با ایران شکل تازه‌ای به خود گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح تجزیه ایران، اقدام برای کودتا، حمایت از صدام و راه‌اندازی جنگ 8 ساله و حضور بوش پسر در منطقه از جمله تلاش‌های امریکا برای مهار انقلاب اسلامی بود.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اهداف آمریکایی‌ها در سیاست خارجی این کشور بیان کرد: نقطه تمرکز سیاست خارجی آمریکا بر روی آسیای غربی است؛ آمریکایی‌ها همواره دو هدف کلان را در سیاست خارجی خود پیگیری می‌کنند: یکی دستیابی امریکا به تک ابرقدرت جهان و دیگری تبدیل رژیم صهیونیستی به بزرگترین قدرت منطقه در امتداد قدرت آمریکا است.

وی گفت: آمریکایی‌ها مفهوم استثناگرایی را برای اثبات برتری خود در جهان در دهه‌های اخیر مطرح کردند، آنها براین باور هستند که امریکا رسالت دارد تا فرهنگ خود را در جهان حاکم کند.

صلاحی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در راستای این استثناگرایی دشمنی را به عنوان تروریست مطرح می‌کنند و به همین بهانه دفاع پیشگیرانه خود را مشروع می‌دانند.

وی با بیان اینکه دفاع پیشگیرانه با دفاع پیش‌دستانه تفاوت دارد، گفت: هنگامی که دشمن در مرزهای یک کشور آماده حمله باشد کشور مورد حمله پاسخی را ارائه می‌دهد که به آن دفاع پیش‌دستانه می‌گویند اما در دفاع پیشگیرانه آمریکایی‌ها گسترش سلاح‌های کشتار جمعی و دسترسی گروه‌های تروریستی را بهانه کردند و هرجایی که تفکری مخالف تفکر امریکایی ظهور کند به آن حمله ور می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه امروز سازمان ملل نقش کمرنگی در ایجاد صلح جهانی ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها خود را موظف به ایجاد امنیت در جهان می‌دانند و مطرح کردند که سازمان ملل بعد از جنگ جهانی دوم توانایی ایجاد امنیت در جهان را ندارد و فقط باید در حوزه فعالیت‌های بشردوستانه اقدام کند.

وی با اشاره به حمایت‌های امریکا از صدام در طول جنگ تحمیلی تصریح کرد: هنگامی که 350 هزار شیعه عراق علیه صدام در جنوب عراق قیام کردند آمریکا دستور قتل عام این شیعیان را صادر کرد؛ آیا امریکایی با سابقه این چنینی می‌توان ارتباط داشت؟ البته باید دانست که پیشرفت‌های ما به واسطه مقابله با آمریکاست.

صلاحی بیان کرد: آمریکایی‌ها برای اینکه به تنها قدرت منطقه و جهان تبدیل شوند نیازمند هستند تا قدرت‌هایی همچون روسیه، چین، اروپا و هند را مهار کنند تا از این مسیر به کانون انرژی جهان یعنی خاورمیانه مسلط شوند.

وی گفت: آنان بدون شک برای دستیابی به این منابع انرژی راه حلی به جز مهار انقلاب اسلامی ندارند بنابراین پروژه نفوذ به ایران را طراحی کردند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه بزرگترین شکست تاریخ امریکا در عراق به وسیه ایران صورت گرفت، افزود: آمریکایی‌ها پس از شکست عراق به سراغ جنگ‌های نیابتی رفتند و باز هم شکست‌های دیگری را تجربه کردند .

وی با بیان اینکه اهداف امریکا هیچ تغییری نکرده است، خاطرنشان کرد: آنان هنوز به دنبال دستیابی به ابرقدرتی خود در جهان هستند و از سویی ایران مهم ترین مانع بر سر راه آنها است؛ اگر بتوانند ایران را از سر راه خود بردارند از سر راه برداشتن روسیه نیز برای آنها کار دشواری نخواهد بود.

وی با بیان اینکه امریکایی‌ها و متحدانش در منطقه هیچگاه به دنبال برپایی صلح در جهان نیستند، بیان کرد: در حادثه منا دیدیم که به شکلی فجیعی تعداد زیادی از مسلمانان کشته شدند و عربستان مسئولیت خود را در این ماجرا عهده‌دار نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به برگزاری 13 کارگاه پیوست نگاری فرهنگی در سراسر کشور بیان کرد: بین 500 تا هزار استاد نخبه برای مباحث فرهنگی تربیت می‌شوند.

انتهای پیام/ 63042 /


ارسال نظرات
آخرین اخبار