بسیج مداحان: محمدحسین رجبی دوانی با تأکید بر اینکه ستایشگران باید با مطلب و علم کافی در برابر تحریف های دشمنان ایستادگی کنند، گفت: مداحان، افسران میدان استکبار ستیزی هستند و باید از این فرصت طلایی به بهترین صورت ممکن استفاده کنند.
کد خبر: ۸۵۹۲۱۴۹
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
محمد حسین رجبی دوانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار بسیج مداحان شعار «هیهات منا الذله» از امام حسین (ع) را بیانگر آزادگی، عزت و زیر بار ذلت نرفتن ایشان دانست و اظهار داشت: آن وجود مقدس مرگ با عزت را به زندگی ذلیلانه و پذیرفتن شرایط دشمن ترجیح دادند.
این تاریخ شناس اسلامی اضافه کرد: ایشان این سخن را هنگامی بر زبان آورد که دشمن از ایشان خواسته بود که شرایط آن ها را بپذیرد. دشمنان می خواستند که امام حسین (ع) به امر عبیدالله بن زیاد تن دهد و اختیار خود را به دست آن ملعون بسپارد اما تسلیم شدن در برابر سپاه کفر از سید و سالار شهیدان و هر انسان آزاده و تربیت یافته مکتب اسلام به دور است.

وی نقش مداحان در راستای احیاء آرمان های انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) به ویژه استکبار ستیزی را حیاتی و مهم برشمرد و عنوان کرد: مجلس های عرض ادب به ساحت حضرات اهل بیت (ع) که شامل موالید و شهادت ها می باشند، قبل از انقلاب در شکل گیری نهضت، هماهنگی و پیروزی مردم و پس از انقلاب نیز در برابر جنگ های نرم دشمنان ما را حفظ کرده است.
هیئت ها، فرصت های طلایی برای ترویج شعائر انقلاب
رجبی دوانی ادامه داد: هیئت ها فرصت های بزرگی برای ترویج شعائر انقلاب می باشند. استکبار ستیزی یکی از شاخصه های بزرگ انقلاب اسلامی و حرکت آسمانی حضرت امام خمینی (ره) و الگو گرفته از قیام امام حسین (ع) بود.
مداحان باید افسران میدان استکبار ستیزی باشند. این کارشناس دینی با بیان این جمله یادآور شد: ستایشگران خاندان عصمت و طهارت باید از این فرصت طلایی برای مقابله با توطئه های دشمنان و عوامل داخلی مبارزه کنند. بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی قصد از بین بردن عزت به وجود آمده را دارند.
برخی می خواهند عزت کنونی کشور را با مذاکره و مصالحه از بین ببرند
وی افزود: برخی از عوامل داخلی می خواهند عزت و اقتدار کنونی که نشئت گرفته از انقلاب اسلامی است را با مذاکره و مصالحه از بین برده و برای حل مشکلات روزمره به خواسته های دشمنان بدهند. آن ها با تحریف شعارهای انقلاب و اصول اساسی امام (ره) مخالفت می کنند و خاطرات و روایاتی پوچ و دروغین را به ایشان نسبت می دهند. آن ها شعارهای امام راحل را مختص زمان ایشان می دانند و آن ها را در شرایط کنونی کشور ناکارآمد توصیف می کنند.
رجبی دوانی تأکید کرد: مداحان باید با پیروی از رهنمودهای اصولی و اساسی مقام معظم رهبری و هم چنین علم و مطالعه کافی، با این تحریف ها مقابله کنند و وظیفه و تکلیف خود را به بهترین صورت ممکن انجام دهند.

این تاریخ شناس اسلامی با بیان اینکه آمریکا مظهر استکبار و دشمنی و ستیزه با اسلام است، بیان داشت: آمریکا با به وجود آمدن انقلاب اسلامی در اجرای نقشه های خود ناکام ماند و درصدد آن برآمد که با این انقلاب مواجهه ای سخت داشته باشد و آن را از بین ببرد. در چندین بعد نیز این حرکت خود را انجام داده است که مطرح کردن انقلاب شیعی – ایرانی یکی از این موارد می باشد.
وی ادامه داد: آمریکا با طرح انقلاب شیعی – ایرانی سعی کرد که اعراب را از اسلام برگرداند و متاسفانه با خیانت برخی از مفتی ها و چهره های سیاسی عرب تا حدودی نقشه خود را به انجام رساند اما ما نیز در برابر اقدامات آن ها مولودی به نام حزب الله را تشکیل دادیم و بیداری اسلامی پدید آمد.
رجبی دوانی اضافه کرد: آن ها وقتی این تلاش وسیع خود را همانند  طرح های قبلی شکست خورده دیدند، با استفاده از جهالت و نادانی بسیاری از تبهکاران و جانی های عرب و حمایت برخی از عالمان متعصب سنی جریان های تکفیری را به عنوان نماد اسلام سنی به مردم معرفی و القاعده، النصره و سایر گروه های جنایت کار را پدید آوردند.

این کارشناس دینی در ادامه اظهار داشت: این گروه های تروریستی با جنایات پلیدشان روی پاک اسلام را سیاه کردند. از دیگر اقدامات آمریکایی ها در راستای نابودی اسلام، ایجاد جریان منحرف شیعه انگلیسی است که با مطرح کردن آن قصد که مخالفت با آرمان ها و مواضع مقدس انقلاب اسلامی را دارند و خود را شیعه راستین و دلسوز اهل بیت (ع) می دانند.
وی با اشاره به اینکه این تشیع پوچ و تهی زیر نظر مستقیم استکبارگران انگلیسی می باشد، ابراز داشت: آن ها با نصب نمایشگرهای بزرگ در ایستگاه های لندن، تصاویر و فیلم های مربوط به اموری مانند قمه زنی که باعث وهن شیعه است را در معرض دید مردم قرار می دهند و باعث ایجاد کینه بیشتر نسبت به شیعیان می شوند.
دشمنان درصدد تخریب شیعه هستند
رجبی دوانی به یکی دیگر از اقدامات تفرقه افکن و اختلاف انداز آنان اشاره و مطرح کرد: امام خمینی (ره) هفته وحدت را اعلام و رهبر انقلاب اسلامی نیز آن را با جدیت دنبال کرد اما آن ها هفته برائت را تشکیل می دهند و می خواهند همان طور که جریان های تکفیری اهل تسنن را بدنام کرده است، شیعه را نیز در جهان بدنام کنند.
این کارشناس مذهبی در تشریح اقدامات تشیع انگلیسی افزود: آن ها اگر چه خود را عزادار و محب اهل بیت (ع) نشان می دهند اما در واقع در برابر رهنمودهای اصلی و اساسی جانشین حضرت ولی عصر (عج) جبهه گرفته و ایستاده اند. وقتی با منویات جانشین امام زمان (ع) مخالفت می کنند، بدون شک در دوره ظهور ایشان نیز همین رویه را ادامه می دهند. آن ها اگرچه همانند فرقه های تکفیری و سلفی دست به جنایات فجیع نمی زنند اما در واقع عملکرد آن ها در راستای همان اهداف است.
فاجعه منا، نمایش دهنده دور بودن آل سعود از انسانیت
وی در ادامه فاجعه منا را عملی جنایت کارانه و عامدانه از طرف وهابیت سعودی حاکم بر مکه و مدینه دانست و تصریح کرد: امروزه رد پای این خاندان ظالم و ناپاک را در تمام جنایات منطقه مشاهده می شود. دشمنان در پی انتقام گرفتن از مسلمانان و محبان اهل بیت (ع) بودند که در حادثه منا به این هدف شوم خود رسیدند. این واقعه علاوه بر اینکه مدیریت ضعیف آل سعود را نشان داد، دور بودن آن ها از انسانیت را نیز به تصویر کشید.
رجبی دوانی با اشاره به تهدید دشمنان در ارتباط با پیاده روی عظیم اربعین حسینی بیان داشت: مدیریت عالی پیاده روی 20 میلیونی اربعین حسینی همانند تیغی در چشم وهابی های پلید فرو رفته و انجام عملیات های تروریستی در مسیر پیاده روی زائران بعید نیست.
زائران امام حسین (ع) هوشمندانه عمل کنند
این تاریخ شناس اسلامی در پایان به شرح وظایف زائران پرداخت و خاطرنشان کرد: زوار ایرانی و سایر کشورها باید هوشمندانه قدم بردارند، مراقب حرکات مشکوک باشند و جوانب امنیتی و انتظامی را به درستی رعایت کنند. دشمنان در سنوات گذشته نیز قصد توطئه های مختلف را داشتند اما به لطف الهی و هوشیاری مردم خنثی شد و در آسیب رساندن به این مورد از شعائر اسلامی ناکام ماندند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات