حجت الاسلام والمسلمین احمد پناهیان

فاجعه منا نشان دهنده اوج عجز و حقارت استکبار بود/ اجرای توطئه منا در پیاده روی اربعین اثری معکوس دارد

بسیج مداحان: این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه مقصر اصلی فاجعه منا آمریکایی ها و یهودیان می باشند گفت: این فاجعه نشان دهنده اوج حقارت استکبار بود و دشمنان بدانند که اجرای این توطئه در مسیر پیاده روی اربعین حسینی اثری معکوس دارد.
کد خبر: ۸۵۹۲۱۴۱
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
حجت الاسلام والمسلمین احمد پناهیان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار بسیج مداحان در ارتباط با حوادث حج و فاجعه منا اظهار داشت: همیشه بین جبهه حق و جبهه باطل درگیری و نزاع هایی وجود داشته است و در آینده نیز ادامه دارد.
شاگرد مکتب امام صادق (ع) افزود: ماجرای منا نشان دهنده اوج عجز و حقارت جریان استکبار بود. خیلی از افراد مدیریت ضعیف آل سعود را محکوم می کنند اما این کار در اوج تدبیر انجام می شود.
وی با بیان اینکه مقصر اصلی آمریکایی ها و یهودیان می باشند ادامه داد: مدیریت اصلی با آمریکایی ها و یهودیان است و فقط سربازان میدانی از عربستان هستند. آن ها به هدف خود رسیدند و توانستند بدون شلیک حتی یک گلوله و بدون ایجاد جریانی سیاسی جان 7 هزار مسلمان را بگیرند. در حقیقت آن ها به وسیله داعش به هدف خود نرسیده و از این راه وارد شدند.
حجت الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه شیعیان به تهدید توطئه گران توجه نمی کنند بیان داشت: اگر بخواهند توطئه منا را در مسیر پیاده روی اربعین حسینی انجام دهند اثر معکوس می گیرند. این پیاده روی از سال ها پیش توسط علما و بزرگان انجام می شده است و به چند سال اخیر محدود نمی شود.
این سخنران مذهبی اضافه کرد: دشمنان هر چه بیشتر تهدید کنند زائران بیشتری می روند و انگیزه بالاتری پیدا می کنند. زمانی که آمریکایی ها در عراق مستقر بودند و بمب گذاری های متوالی انجام می دادند نیز زائران بدون ترس و واهمه به زیارت امام حسین (ع) مشرف می شدند.
وی در ادامه تصریح کرد: خدمت گزاران و شرکت کنندگان در این حماسه عظیم باید هوشمندانه قدم برداشته و به دشمنان مجال خودنمایی ندهند. آمریکایی ها و دشمنان برای اقدامات خود هدفی مشترک دارند و آن تحت سلطه درآوردن شیعه و پیرو امیرالمؤمنین (ع) است.
حجت الاسلام پناهیان راهکار مقابله با افکار دشمنان را مقابله به مثل دانست و عنوان کرد: ما باید در برابر این گونه اقدامات دشمنان، امنیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آن ها را به هم بزنیم و با مطالبی کافی و علمی زیاد به این عرصه قدم بگذاریم. امروزه ما در جنگ اعتقادی مشغول مبارزه هستیم و فقط اخلاص کافی نیست بلکه باید علم خود را نیز افزایش دهیم.
شاگرد مکتب امام صادق (ع) نقش منبری و سخنران را در هیئت های مذهبی حیاتی برشمرد و گفت: امام حسین (ع) در مسیر حرکت به سوی کربلا، در منا خطبه ای ایراد فرموده و راه را برای شیعیان خود تبیین کردند. جوشان کردن عواطف و احساسات، معرفت افزایی و به تعبیر مقام معظم رهبری «عمق بخشی به معارف دین» از وظایف مهم مداح و سخنران در هیئت است.
وی افزود: اگر هیئتی بدون مبلغ و سخنران مذهبی باشد، یعنی بخشی از کربلا را حذف کرده ایم و این ظلم به سیدالشهدا (ع) است. نوحه خوانی و مرثیه سرایی بخش مهم و غیر قابل حذف از هیئات است اما باید به همراه آن افزایش معرفت توسط روحانی هیئت نیز انجام گیرد.
حجت الاسلام پناهیان استقبال مردم از هیئات در تهران و قم را مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: عزاداران همانند سال های گذشته استقبال خوبی از مجالس حضرت اباعبدالله (ع) به عمل آوردند اما برخی از هیئاتی که نقشی محوری در عمق بخشی به معارف دین داشتند کمی غیرفعال عمل کردند و تا حدودی مداح محور بودند. ما باید جوانان مان را اهل احساسات همراه با بصیرت پرورش دهیم چرا که این دو مکمل یکدیگر می باشند.
این کارشناس مذهبی در پایان رسالت اصلی سخنرانان و مداحان در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان را عمق بخشی به معارف دینی دانست و خاطرنشان کرد: ما باید دین و ایمان مردم را تأمین کنیم و در آن صورت است که حتی در مسائل سیاسی و فرهنگی هم کسی نمی تواند بر آن ها تأثیر گذارد. کسی به شهدا تعلیم اخلاص و ایثار نمی داد زیرا آن ها از درون تربیت دینی یافته بودند و از عمق وجود مقاومت می کردند.
انتهای پیام
ارسال نظرات