برای تنظیم نرخ سود بانکی ورود دولت به این بحث کارایی لازم راندارد و بازار باید این نرخ را مشخص کند..
کد خبر: ۸۵۹۲۰۳۳
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
به گزارش بسیج، عباس علی ابونوری در خصوص سیاست های مالی و پولی دولت گفت: سیاست های پولی کارایی چندانی در مقابل سیاست های مالی ندارد چرا که درکاهش و تعدیل بهره موفق نبوده است.

وی درادامه تعیین نرخ سود بانکی، اظهار داشت: برای تنظیم نرخ سود بانکی ورود دولت کارایی لازم راندارد و نباید در این خصوص دخالت کند و بازار باید این نرخ را مشخص کند.

این کارشناس اقتصادی تاثیر تعیین نرخ سود بانکی به صورت دستوری از سوی دولت را کوتاه مدت ارزیابی کرد و افزود:با تغییر نرخ ذخیره قانونی منابع مالی بانک ها قطعا بهبود پیدا میکند و این اقدام برای بهبود اقتصاد کشور موثر است.

ابونوری با اشاره به تزریق منابع مالی به بخش های مختلف اقتصادی،گفت: دولت برای بهبود اقتصاد کشور باید منابع مالی رابا عدالت به بخش های مختلف صنعت و خدمات تزریق کند البته این امر نیز برای اصلاح اقتصاد کشور در کوتاه مدت موثر است.

وی با اشاره به آزاد سازی منابع بلوکه شده و نقش آن در اقتصاد کشور اظهار داشت: تمام منابع بلوکه شده متعلق به دولت نیست و برخی از این منابع برای بانک ها و شرکت ها است.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: دولت باید در این خصوص نقش نظارتی داشته باشد اگر این منابع به تولید تزریق شود شاهد بهبود شرایط اقتصادی کشور خواهیم بود.

ابونوری در پایان گفت: ورود دلارهای بلوکه شده به بازار در کوتاه مدت شرایط مطلوبی را به دنبال دارد اما در بلند مدت کارایی خود را از دست میدهد.
ارسال نظرات