فرمانده سپاه چالدران در جمع فرماندهان پایگاه های بسیج:
فرمانده سپاه چالدران گفت: امربه معروف و نهی از منکر واجب عظیم الهی است.
کد خبر: ۸۵۹۱۹۰۴
|
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، فرمانده سپاه چالدران در دوره آموزش معارف و مهارتی های امر به معروف و نهی از منکر به فرماندهان و دبیران پایگاه های مقاومت توسط دبیرخانه امر به معروف در سپاه چالدران برگزار شد، گفت: توجه به فلسفه خلقت انسان كه طبق بيان قرآن كريم عبوديت و بندگي است و از طرفي وجه تمايز انسان با ساير موجودات به ناطق و عاقل بودن انسان و حركت او به سوي كمال مي باشد.

سرهنگ حسین محمد باقرلو افزود: اهميت و جايگاه اين دو فريضه الهي، يعني امر به معروف و نهي از منكر بيشتر تبيين و روشن مي گردد.

وی خطر نشان کرد : از آنجايي‌كه انسان غافل است و به دليل عارض شدن نسيان بسياري از مواردي كه مفيد براي اوست فراموش مي‌كند بنابراين امر به معروف و نهي از منكر جزء تکالیفی است كه در جهت نيل به كمال براي هر انساني ضرورت پيدا مي كند.

فرمانده سپاه چالدران اضافه کرد: حضرت امام محمد باقر(ع) مي فرمايد: «ان الامر بالمعروف و النهي عن المنكر فريضه عظيم بها تقام الفرائض ...» يعني امر به معروف و نهي از منكر واجب عظيم و بزرگي است كه پابرجايي ساير واجبات به آن بستگي دارد که از تعبير "بها تقام الفرائض" چنين استفاده مي شود كه امر به معروف و نهي از منكر از لوازم حكومت اسلامي به شمار مي رود.

معاون هماهنگ کننده سپاه چالدران در این کارگاه امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض بسیار مهم و بزرگ اسلامی به شمار می‌رودگفت: افرادی که این فریضه‌ی بزرگ الهی را ترک می‌کنند یا در برابر آن بی‌تفاوتند گناهکار خواهند بود و کیفری سخت و سنگین در انتظار آنها است.

سرهنگ عباس ذاکری امر به معروف و نهی از منکر نه تنها به اتفاق فقهای اسلام واجب است وافزود: بلکه اصل وجوب آن جزو ضروریات دین مبین اسلام به شمار می‌آید.

وی امر به معروف و نهی از منکر با رعایت شرایط آن یک تکلیف شرعی عمومی برای حفظ احکام اسلام و سلامت جامعه دانست و گفت : و صرف توهم این که موجب بدبینی فاعل منکر یا بعضی از مردم نسبت به اسلام می‌گردد باعث نمی‌شودکه این وظیفه‌ی بسیار مهم ترک شود.

ارسال نظرات