رئیس فدراسیون والیبال کشورمان گفت: آناستازی اولویت ما بوده اما احتمال توافق بین زوج لوزانو و سیچلو بیشتر است.
کد خبر: ۸۵۹۱۸۹۱
|
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
به گزارش خبرگزاري بسيج، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال کشورمان در گفت‌وگو با رادیو ورزش در خصوص تغییرات در کادر فنی تیم ملی والیبال گفت: مشکلاتی در بحث اقتدار و شادابی تیم ملی والیبال به وجود آمده بود که ما را نگران می‌کرد. حتی اگر نیمکت تیم ملی هم تقویت می‌شد باز هم در فرصتی که برای کسب سهمیه المپیک داریم این مسئله یک ریسک بود. برای همین در حال بررسی هستیم تا چند مربی خوب را مورد ارزیابی قرار دهیم تا در زمان لازم کنار ما باشند و بتوانیم علاوه بر تقویت تیم تغییراتی هم در تیم ملی به وجود بیاورد و برای همین هماهنگی‌هایی انجام دادیم تا با دو سه مربی خوب دنیا بحث و گفت‌وگو صورت بگیرد تا ترکیب خوبی شامل سرمربی، مربی و مربی‌ بدنساز برای تیم ملی تشکیل شود.

وی ادامه داد: ترکیب مناسب برای ما مهم است چرا که باعث تقویت تیم می‌شود. همچنین نظم حاکم بر تیم ملی هم برای ما مهم است و برای همین لازم بود که با چند مربی نشست داشته باشیم.البته گروه کارشناسی ما هم نظرات مختلفی ارائه کردند و قرار شده این گروه تمرینات و هدایت مربیان مدنظر ما را زیر نظر داشته باشند و تا پایان هفته و پس از جمع‌بندی نظرات بتوانیم مربی انتخاب کنیم که کنار ما باشد و برای اولین اردو که 15 اسفند تشکیل می‌شود آماده باشیم.

رئیس فدراسیون والیبال کشورمان در پاسخ به این سوال که با این صحبت‌ها به نظر می‌رسد دیگر کار کواچ در تیم ملی تمام شده است، اظهار داشت: به احتمال زیاد که همین طور است چرا که رفتن به المپیک برای ما در اولویت است. با توجه به بحث‌هایی که با خود کواچ هم داشتیم این مسئله برای ما مهم است و باید به گزینه‌ای برسیم که بتواند نقاط ضعف تیم ملی را پوشش دهد. از طرفی دیگر در جلساتی که در لهستان برگزار می‌شود به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که مربیان در زمان مناسب در ایران باشند و با تیم ملی کار کنند. ما فرصت 40 روزه‌ای برای آماده‌سازی داریم و مدتی هم از این زمان باید برای بدنسازی استفاده کنیم. به هر حال بعد از پایان مسابقات لیگ داخلی زمان اندکی را در اختیار داریم و باید شرایط فراهم باشد تا با آمادگی لازم به مسابقات انتخابی المپیک برویم.

وی افزود: در این زمان لازم داریم که مربیان در کنار تیم باشند. هر چند که نام آناستازی و لوزانو از قبل هم برای تیم ملی مطرح بود اما آن زمان امکان آمدن نداشتند هر چند که الان چراغ سبز به ما نشان دادند و ما هم برای اینکه خیال‌مان راحت باشد مذاکرات مستقیمی را با آنها انجام می‌دهیم و اولویت ما تغییر سرمربی است.

داورزنی درباره مطلب روزنامه ایتالیایی که عنوان کرده کار لوزانو با تیم ملی ایران تمام شده اظهار داشت: به هر حال او اعلام آمادگی کرده و در بحث‌های شفاهی هم قبول کرده که با تیم ملی فعالیت کند. از طرف دیگر سیچلو سه سال همراه با ولاسکو با تیم ملی کار کرده و بازیکنان هم از نظر فنی و تعامل و همچنین بحث طراحی و تمرین او را قبول دارند. لوزانو شناخت خوبی از والیبال ایران دارد و بازی‌های ما را تعقیب کرده و از طرف دیگر سیچلو هم می‌تواند نقایص تیم ملی را برطرف کند. باید بگویم که همانطور که می‌دانید سیچلو سرمربی قطر است و قطر می‌تواند او را زودتر آزاد کند. به هر حال او سه سال در تیم ملی کار کرده و امتحان خودش را پس داده است و کارنامه قبلی هم از والیبال گرفته و ترکیب لوزانو و سیچلو ترکیب خوبی برای تیم ملی خواهد بود و در مذاکرات اولیه هم درباره این ترکیب صحبت شده اما از طرف دیگر ما مذاکراتی هم با آناستازی داریم و او به صورت غیرمستقیم اعلام کرده که حاضر است به تیم ملی ایران بیاید اما هنوز با او وارد جزئیات نشده‌ایم و آخر هفته تصمیم قطعی را در این باره خواهیم گرفت.

رئیس فدراسیون والیبال کشورمان در پاسخ به سوال مجری این برنامه که در نهایت ترکیب لوزانو و سیچلو سرمربی و مربی تیم ملی می‌شوند یا اینکه آناستازی به ایران می‌آید، اظهار داشت: این افرادی که نام بردیم همگی به نام و مورد قبول ما هستند. البته چه قبل از حضور ولاسکو و چه بعد از رفتن وی از تیم ملی آناستازی جزء اولویت‌های ما بود. اما او الان با یک تیم قرارداد دارد و به احتمال زیاد تیمش به مرحله نهایی می‌رود و شاید فراهم نباشد که در حال حاضر در کنار ما باشد. با این همه اولویت ما در گذشته آناستازی بود اما او چون الان با تیمی قرارداد دارد در حال مذاکره هستیم و اگر شرایط فراهم باشد او در اولویت ما بوده اما احتمال توافق بین زوج لوزانو و سیچلو بیشتر از آناستازی است مگر اینکه اتفاق دیگری بیفتد.
ارسال نظرات