خبرگزاری بسیج: پنجمین جشنواره عکس ایرانشناسی با موضوع «جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی ایران‌زمین»، در دو بخش حرفه‌ای و غيرحرفه‌ای، برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۹۱۷۸۹
|
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ بنیاد ایرانشناسی از تمامی علاقه‌مندان به هنر عكاسی، چه در داخل و چه در خارج از کشور، دعوت کرد عکس های خود را با موضوع «جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی ایران‌زمین»، در دو بخش حرفه‌ای و غيرحرفه‌ای، به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

 اين جشنواره با اهداف: «ایجاد زمینه مشارکت عامة مردم در ثبت تصویری سرزمین ایران»، «تأمین و تولید منابع تصویری برای تحقیقات ایرانشناسی در زمینه‌های فرهنگ، جغرافیا، اقلیم، اماکن و آثار ایران»، «ارتباط با هنرمندان و سازمانهای مربوط به عکاسی و بوجود آوردن زمینه‌های همکاری آنان با بنیاد ایرانشناسی»، «انتشار نتایج حاصل بمنظور اطلاع مراکز داخلی و بین‌المللی» و «بالا بردن اطلاعات عامه مردم از جاذبه‌های فراموش شده ایران»، با تأكيد بر سه محور: «جاذبه‌های فرهنگی رو به فراموشی ايران»، «جاذبه‌های بکر و طبیعی ایران» و «جلوه‌های بدیع و نادر از آثار تاریخی ايران‌زمين» برگزار خواهد شد.

عکسهای ارسالی به پنجمين دوره جشنواره عكس ايرانشناسي بايد نمایانگر تمامی آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی منحصربه‌فرد و كمتر به تصوير كشيده شده ایران‌زمین؛ شامل: محوطه‌ها و تپه‌های باستانی و تاریخی، اشیاء مکشوفه از این مناطق، آثار به جا مانده از بناهای باستانی و یا تاریخی، تزئین‌ها، نقش برجسته‌ها، ابزارها، پوشاک، آداب و رسوم، مراسم‌ها، بازی‌های محلی، زیورآلات، اسباب و وسایل کار و زندگی، مناطق بکر و دست نخورده طبیعت ایران، چشمه‌ها، تالاب‌ها، آبشارها، گونه‌های جانوری و آبزی ایران‌زمین (در تمامی ادوار) باشند. همچنين آثار و جاذبه‌هايی كه منحصر به مرزهای ايران نبوده، اما نمايانگر فرهنگ و تاريخ ايران در اعصار گذشته و در كشور و سرزمين ديگری هستند، قابل شركت در اين جشنواره است.

علاقه‌مندان به شركت در پنجمين دوره جشنواره عکس ايرانشناسی می‌توانند آثار خود را حداکثر تا پايان روز 30 آبان‌ماه سال 1394، از طريق بارگذاری در سایت رسمی جشنواره به نشانی www.Iranology.ir، ارسال کنند. قابل ذكر است؛ بنياد ايرانشناسی به 80 عكس پذيرفته شده به بخش نمايشگاهی مبلغ يك ميليون ريال به عنوان حق انتشار پرداخت خواهد كرد. همچنين به سه نفر از برگزيدگان در بخش حرفه ای 2 عدد سكه تمام بهار آزادی، ديپلم افتخار و نشان جشنواره و به 2 نفر از برگزيدگان در بخش غير حرفه‌ای يك عدد سكه تمام بهار آزادی، ديپلم افتخار و نشان جشنواره اهداء خواهد شد. مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار منتخب جشنواره نيز در روز 30  دی ماه 1394 برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر، می ‌توانند با مراجعه به سايت جشنواره و يا از طريق شماره 88211996-021 و يا رایانامه: award@photoiranology.ir  تماس حاصل نمايند. دبیرخانه جشنواره به نشانی: تهران، خیابان شیخ بهایی جنوبی، خیابان ایرانشناسی (64 غربی)، بنیاد ایرانشناسی، واقع شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار