نماينده ولي فقيه در استان سمنان گفت:همانطور كه همايش و اجلاسيه براي بهداشت و درمان بدن برگزار مي شود، بايد همايش براي دين سالم و اخلاق سالم نيز برگزار شود و اگر مردم را متوجه سلامتي بدن مي كنيم بايد متوجه سلامتي ديگري كه مهمتر است يعني صحت دين و اخلاق نيز كرد.
کد خبر: ۸۵۹۱۷۵۹
|
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد شاهچراغي در ديداري كه با حضور اعضاي برگزار كننده نخستين اجلاسيه 88 شهيد و گردهمايي ايثارگران بهداري سپاه استان سمنان در هشت دفاع مقدس در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، ضمن عرض تسليت به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: يكي از كارهاي خوب مربوط به بهداشت و درمان است که کاری است خداپسندانه و مردم پسند كه در سپاه استان سمنان به نحو احسن انجام شده است و بركات فراوان با صرف هزينه هاي اندك داشته است.

وي افزود: ‌اميدواريم اجلاسيه 88 شهيد بهداري سپاه استان سمنان نيز همچون برپايي بيمارستان هاي صحرايي در مناطق محروم همراه با صرف كمترين هزينه ها و با بركات و ثمرات فراوان و خروجي اثرگذار برگزار شود.

نماينده ولي فقيه در استان سمنان بيان داشت: سلامتي يكي از نعمتهاي بزرگ خداوند متعال است و هيچ سرمايه اي به سرمايه صحت و سلامتي نمي رسد، اگر سلامتي نباشد تلاش هاي دنيوي و اخروي بي نتيجه خواهد ماند و سلامتي در حقيقت يكي از نعمتهاي مجهول و بي نظير خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمين شاهچراغي با بيان اينكه تنها سلامتي تن و بدن ملاك نيست و البته سلامتي بدن يكي از نعمتهايي است كه بايد براي داشتن اين نعمت كار و تلاش شود، گفت: بزرگترين تعريفي كه حضرت علي(ع) براي پيغمبر گرامي اسلام در نهج البلاغه بيان كرده است اينكه«طبيب الدوا الطب» از اين جمله زيباتر در وصف حضرت محمد(ص) وجود ندارد كه پيغمبر پزشك سيار و طيار بوده و به سراغ مريضها مي رفته است.

وي تأكيد كرد:‌همانطور كه همايش و اجلاسيه براي بهداشت و درمان بدن برگزار مي شود كه البته لازم است و جاي تقدير نيز دارد بايد همايش براي دين سالم و اخلاق سالم نيز برگزار شود و اگر مردم را متوجه سلامتي بدن مي كنيم بايد متوجه سلامتي ديگري كه مهمتر است يعني صحت دين و اخلاق نيز كرد.

‌ نماينده ولي فقيه در استان سمنان با بيان اينكه متأسفانه به فكر سلامتي تن هستيم؛ ولي به فكر سلامتي دين نيستيم،‌افزود: امام سجاد (ع)‌همواره در هنگام دعا با پروردگار مي گفتند خدايا به من فرزنداني بده كه تن، دين و اخلاق سالم داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمين شاهچراغي بيان داشت: متأسفانه بدن سالم هست اما اخلاق و خُلق سالم ضعيف و دين سالم كم است و در حقيقت در اين گونه همايش ها بايد به اين مسائل توجه شود؛ چرا كه اگر تن لباس مي خواهد، جان هم لباس مي خواهد و اگر تن مريض باشد، جان هم مريض است و به همان ميزان كه بهداشت جان مهم است بهداشت دين نيز داراي اهميت است.

وي اظهار داشت: آنقدر سلامتي دين مهم است كه وقتي پيغمبر اكرم(ص) به اميرالمؤمنين فرمود يا علي شما در ماه رمضان به شهادت مي رسي، يا رسول الله من با دين سالم شهيد مي شوم، پيغمبر گفت آري، اميرالمؤمنين سجده شكر به جاي آورد.

معاون بهداشت و درمان سپاه استان سمنان نيز در اين جلسه با اشاره به برگزاري اجلاسيه 88 شهيد بهداشت و درمان سپاه استان سمنان بيان داشت: ‌اين اجلاسيه 21 آبان ماه در سمنان با حضور وزير بهداشت برگزار مي شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها