دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران گفت: با توجه به نوع اجرای طرح کارت اعتباری 10 میلیون تومانی خرید کالا که برای تحریک تقاضا ارائه می‌شود وقوع برخی تخلفات رانتی طبیعی است.
کد خبر: ۸۵۹۱۷۴۷
|
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱

به گزارش بسیج، محمدعلی مرتضوی درباره طرح خرید کالاهای داخلی با کارت‌ اعتباری اظهار کرد: اساسا جای خالی این که بتوانیم سیستم خود را از وضعیت جابجایی مستقیم به مبادلات اعتباری تبدیل کنیم در اقتصاد حس نمی شود.

وی با اشاره به فهرست کالاهای مشمول خرید با کارت‌ اعتباری، ادامه داد: من منتقد ارائه این طرح همراه با محدودیت خرید هستم و معتقدم که آسیب های آن بالاست و موقعیت برای سوء استفاده های رانتی ایجاد می‌کند.

مرتضوی با بیان اینکه نباید این طرح را با حاشیه سازی تضعیف کرد، ادامه داد: در این طرح ما برای تحریک تقاضا و خروج از وضعیت رکود شیوه کارت های اعتباری را پیش گرفتیم که البته گفتنی است با توجه به اینکه قصد مشخص کردن جامعه هدف از عرضه کنندگان و تولیدکنندگان داخلی را برای هدایت تقاضا داریم، قطعا با بخشی از تخلفات رانتی و مشابه آن مواجه خواهیم بود که البته نباید چنین طرح بزرگی را که در بلند یک درمان موثر برای خروج از رکود خواهد بود، بخاطر حاشیه هایی که قابل اغماض هستند، تحت شعاع قرار داد.

منبع: اتحادیه طلا و جواهر

ارسال نظرات