رئیس مرکز ملی فرش:

صادرات 113 میلیون دلاری فرش دستباف طی 6 ماهه نخست امسال

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: طبق گزارش های گمرک؛ در 6 ماهه نخست امسال بیش از دو هزارو یکصد تن فرش دستباف به ارزش 113 میلیون دلار صادر شد که تحقق این رقم بخشی از توانایی صادراتی ایران محسوب می شود.
کد خبر: ۸۵۹۱۶۸۵
|
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

به گزارش بسیج، حمید کارگر اظهارداشت: دولت  برطرف کردن عدم موفقیت در این بخش را در دستور کار قرار دهد و از ابتدای سال گذشته روند صادرات فرش افزایش یافت ،بطوری که ارزش صادرات این بخش به 330 میلیون دلار رسید. 
کارگر تصریح کرد: روند افزایشی کنونی در واقع دورخیزی برای صادرات جهشی در این بخش محسوب می شود وتمامی فعالان صنعت فرش ،چشم انتظار اجرایی شدن برجام و لغو تحریم صادرات فرش ایران به امریکا هستند که امید می رود پیامد رشد صادرات این کالا را به دنبال داشته باشد.
وی تاکید کرد: گشایش بازار صادرات فرش ایران به آمریکا می تواند رونق تولید و صدور این هنر و صنعت را در برداشته باشد .
کارگر با بیان اینکه بطور معمول سالانه حدود سه میلیون مترمربع فرش در کشور تولید می شود ، گفت: دو سوم فرش تولیدی به کشورهای هدف صادر می شود. 

** بزودی هنرمندان قالیباف تجلیل می شوند

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: یکی از دغدغه های مرکز ملی فرش ، تعریف آن در ساحت هنر و معرفی قالیباف به عنوان یک هنرمند است ، زیرا به قالیباف به چشم یک هنرمند ناشناس و گمنام نگاه نمی شود ،بلکه به عنوان نیروی نیازمند تحت پوشش سازمان های حمایتی است.
وی اظهارداشت: مرکز ملی فرش ایران و وزارت صنعت و معدن برای پرداختن به جنبه های فرهنگی و هنری فرش در کنار وجوه تجاری و صادراتی آن شرایط را برای تجلیل از هنرمندان این صنعت را فراهم کرده است.
وی افزود: بنابراین بزودی در جشنواره سراسری گره زرین هنرمندان قالیباف نمونه کشور انتخاب و مورد قدردانی قرار می گیرند.
طی هفت ماهه ابتدایی سال گذشته 30 هزار و یکصد تن فرش دستباف به ارزش یکصد و 66 میلیون دلار به خارج کشور صادر شد . 

  منبع : صدای اقتصاد

ارسال نظرات
آخرین اخبار