حسن عباسی با اشاره به اینکه دشمن در جنگ سخت و نرم به نتیجه نرسیده گفت: امروز باید از بحث جدی‌تر جنگ نیمه‌سخت برحذر بود./ وی افزود: فکر و فرهنگ انقلاب اسلامی به نهادهای مالی کشور نرسیده و نظام مالی، غرب‌زده‌ترین بخش جمهوری اسلامی‌ست.
کد خبر: ۸۵۹۱۶۰۰
|
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با تاکید بر اینکه طی 24ساعت در جنگ ارزی می‌شود یک ملت را نابودکرد گفت: ذهن خود را به سمت جنگ سخت نبرید؛ جنگ سخت ژنرال‌های خودش را دارد که همه برای شهادت آماده‌اند و نمونه آن کسانی هستند که در صحرای سوریه می‌جنگند. ولی آنچه باید از آن برحذربود جنگ ارزی یا جنگ نیمه‌سخت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: "حسن عباسی"، در همایشی که در دانشگاه تربیت‌معلم یزد برگزارشد، با بیان اینکه نظام مالی ما تا الان ایزوله بوده ولی امروز به شبکه جهانی وصل‌شده و داریم با نظام مالی جهانی ارتباط می‌گیریم افزود: تمرکز آمریکا در حال حاضر روی جنگ ارزی است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال حمله نظامی به ایران ضمن نفی انصراف دشمن از حمله نظامی به ایران، عمده سناریوهای آنها را حمله زمینی، هوایی و دریایی علیه ایران عنوان‌کرد و افزود: هرچه جلوتر می‌رویم امکان حمله نظامی به ایران به دلیل افزایش توان‌مندی داخلی و وجود نوعی توان دفاعی در ایران که هرنوع درگیری بین آن با غرب مساوی افزایش هزینه اقتصاد جهان‌ست، کاهش می‌یابد.

* حمله به ایران، 1268بار از عراق بیشتر هزینه‌برست

عباسی با اشاره به اینکه طبق مستندات، جنگ با عراق برای آمریکا 3.7تریلیون دلار هزینه دربرداشته، از بررسی احتمالات در نظریه بازی‌ها خبرداد و گفت: محاسبه و شاخص‌گذاری هزینه زمانی، امکانات، نیروی انسانی، تجهیزات و تلفات می‌گوید جنگ با ایران، 1268بار نسبت به عراق بیشتر هزینه‌بر است و این هزینه، اقتصاد جهان را نابود می‌کند.  
وی با بیان اینکه آمریکا در آزمودن این اطلاعات، در جنگ نیابتی، مجموعا در 114روز در 4جنگ شکست‌خورد، گفت: آنها در مجموع 10هزار راکت فجر 333میلی‌متری پاسخ‌گرفتند.        
عباسی در ادامه پیامدهای جنگ نظامی با ایران را قطع صدور 67درصد انرژی از این منطقه و شعله‌ورشدن یک جنگ جهانی در سراسر جهان برشمرد و افزود: جنگ با ایران به معنای جنگ نیابتی با کل منطقه است.
وی علاوه بر جنگ نیابتی، برتری‌های استراتژیک و جغرافیایی ایران در جنگ سخت را ازجمله داشتن وسعتی معادل یک‌سوم وسعت اروپا، 3000کیلومتر ساحل در شمال و جنوب، دو رشته‌کوه البرز و زاگرس با قابلیت دفاع، آسیب‌پذیری منابع انرژی منطقه، وجود دو ارتش مقتدر که مجزا می‌جنگند و نیروی جوان بسیار عظیم دانست و گفت: هیچ انسان عاقلی ریسک حمله نظامی به ایران را نمی‌پذیرد.

* جنگ نیمه‌سخت، از جنگ نرم خطرناک‌تر است

عباسی در ادامه به موضوع جدی جنگ نیمه‌سخت اشاره‌کرد و گفت: آنچه باید از آن برحذربود جنگ ارزی یا جنگ نیمه‌سخت است.           

رئیس مرکز بررسی‌هایی دکرینال امنیت بدون مرز، با اشاره به اینکه رهبری چندمرتبه تاکنون، روایت شکست اقتصادی مالزی از زبان نخست‌وزیرسابق‌ش را نقل کرده‌اند افزود: خللی که یکی از بانک‌های غربی در نظام مالی آنها به‌وجودآورد، طی 48ساعت اندونزی 200میلیون نفری را ورشکسته کرد.           
وی با بیان اینکه نظام مالی ما تا الان ایزوله بوده ولی امروز به شبکه جهانی وصل‌شده و داریم با نظام مالی جهانی ارتباط می‌گیریم افزود: تمرکز آمریکا در حال حاضر روی جنگ ارزی است.      
این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به فیلم جک‌رایان در زمینه جنگ ارزی ادامه‌داد: در تابستان امسال در جنگ بین چین و آمریکا، طی 45روز اقتصاد چین نابودشد که اثرات آن را خواهیددید.

* جنگ ارزی طی 24ساعت می‌تواند یک ملت را نابودکند

وی با اشاره به اینکه دشمن در دو جنگ نرم و سخت به نتیجه نرسیده افزود: نگرانی ما این است که جنگ ارزی می‌تواند طی 24ساعت کل ثروت مالی و مادی ما را دودکند.         
عباسی با تاکید بر اینکه در ایران نیز طی 20ماه، بعد از توافق وین، از دی92 تا مرداد94، 180هزار میلیارد تومان از دارایی بورس ما حذف‌شد، نامه 4وزیر به رئیس جمهور را در همین راستا عنوان‌کرد و افزود: منافع مالی ازدست‌رفته این وزرا در بورس، باعث‌شد به روحانی نامه‌بنویسند.       
وی با اشاره به اینکه این‌چنین نابودی در نظام مالی و بورس بی‌سابقه است گفت: 60برابر اختلاس 3000میلیاردی، از سهام مردم، از طرق مختلف مثل بیمه بازنشستگی، در قماربازی بورس نابودشده ودرواقع از جیب 99درصد مردم به جیب یک‌درصدی که در تهران پورشه سوارمی‌شوند و سگ به بغل دارند رفت!

رئیس مرکز بررسی‌هایی دکرینال امنیت بدون مرز با تاکید بر اینکه طی 24ساعت در جنگ ارزی می‌شود یک ملت را نابودکرد گفت: ذهن خود را به سمت جنگ سخت نبرید؛ جنگ سخت ژنرال های خودش را دارد که همه برای شهادت آماده‌اند و نمونه آن کسانی هستند که در صحرای سوریه می‌جنگند.     
وی با بیان اینکه در حال حاضر، در دو جبهه باید فعالیت کرد، جبهه اول را جبهه جنگ نرم و در راستای جلوگیری از نفوذ فکری و فرهنگی در محیط‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری دانست و تصریح‌کرد: جبهه دوم مربوط به جای بسیار ویژه‌ای به نام جنگ ارزی است.

* نظام مالی، غرب‌زده‌ترین بخش جمهوری اسلامی‌ست

عباسی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی جایی به نام نهاد بانک مرکزی را هنوز تسخیر نکرده افزود: فکر و فرهنگ انقلاب اسلامی به نهادهای مالی کشور نرسیده و نظام مالی ما غرب‌زده‌ترین بخش جمهوری اسلامی است که آلودگی‌های به ربا و قمار را می‌دانید           
وی در پایان با بیان اینکه باید افرادی در این زمینه متخصص‌شوند و فرهنگ‌سازی کنند کتاب
 Currency Wars (جنگهای ارزی) را منبع مناسب در این زمینه عنوان‌کرد.

 

ارسال نظرات