خبرهای داغ:
حجت الاسلام منفردی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه شیروان با بیان اینکه طرح شایستگی های پاسداری بسیار جامع و کامل است بر نهادینه کردن و اجرایی شدن آن در بین کارکنان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۹۱۴۳۸
|
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، گردهمایی تبیین فرهنگ نهادی با حضور پاسداران ناحیه با محوریت شایستگی های پاسداری برگزار شد.

حجت الاسلام منفردی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه شیروان با بیان اینکه طرح شایستگی های پاسداری بسیار جامع و کامل است بر نهادینه کردن و اجرایی شدن آن در بین کارکنان تاکید کرد.

منفردی با اشاره به یکی از موضوعات مطرح شده در شایستگی های پاسداری با عنوان پاسداری و دشمن شناسی گفت: طبق آيات و روايات انسان دو گونه دشمن دارد،یکی دشمن دروني يا دشمن نزديك و دیگری دشمن بيروني يا دشمن دور که عبارتند از شيطان هاي جن و انس .

وی در ادامه افزود: نزديك ترين دشمن به آدمي نفس اوست كه به فرمايش حضرت علی علیه السلام " دشمن ترين دشمنان نفس توست كه دركنار توست".

حجت الاسلام منفردی گفت: در حقيقت نفس اماره كه به زشتي ها و گناهان و پستي ها امر مي كند و هواي نفس با فرمان و خواست و اراده او شكل مي گيرد، مرتبه پايين و پست و تربيت نيافته از نفس و حقيقت انسان است.

وی افزود: اگر انسان در مبارزه با نفس خود پیروز شود ارزش هاي انساني زنده مي شود و انسان را به مقام شامخ قرب الي الله می رساند و اگر خوی حيواني و نفسانی انسان در این مبارزه غالب گردد، چراغ عقل انسان خاموش مي شود و او را در وادي ضلالت و گمراهي ساقط می کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه شیروان در ادامه با اشاره به دشمن بیرونی انسان گفت:جن و انس دو دشمن بیرونی انسان هستند که یکی بیشتر در روان انسان و جنبه تخيل و توهم او است كه حقايق را وارونه و بر خلاف واقعيت آنها جلوه مي دهد و دیگری انسانهايي هستند كه مانند شياطين جنّ، بر ضدِّ خدا و دين او اقدام می کنند وانسانها را با انواع فريبها از راه خدا دور مي سازند.

حجت الاسلام منفردی افزود: با پيروزي انقلاب اسلامي، دشمنان اسلام بيش از پيش خود را براي مقابله با اسلام ناب آماده كردند. آنها همواره سعي کردند از راه هاي گوناگون كيان و عظمت اسلام را متزلزل کنند.

وی ادامه داد: بعنوان یک پاسدار حفظ ارزش ها براي دفاع از حريم اسلام و انقلاب اسلامي در مرحله اول بايد دشمن را شناسايي كرد و با تاسي به اولياي الهي روش برخورد با آنان را آموخت،زيرا دشمن با چهره هاي گوناگون ظاهر مي شود و براي هر زماني بايد سلاحي متناسب با آن زمان را به كار گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار