خلاصه ای از زندگینامه پاسدار شهید حسین رفیعی عقدا

شهید حسین رفیعی عقدایی فرزند غلامعلی در یک خانواده مذهبی و متدین در بخش عقدا از توابع شهرستان اردکان به دنیا آمد.
کد خبر: ۸۵۹۱۳۸۷
|
۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از عقدا: شهید رفیعی از روحیه خوب و اخلاق نیکو و پسندیده و برخوردی مناسب با دیگران بهره مند بود هیچ گاه کسی را ناراحت نمی کرد و با همه به ملاطفت و مهربانی برخورد می نمود به پدر و مادر ش احترام گذارده در تمام امور به آنها کمک می نمود و در انجام کارها از جدیت و پشتکار و دقت نظر برخوردار بوده و امور محوله را به نحو احسن انجام می داد.

شهید حسین رفیعی عقدایی فرزند غلامعلی، متولد ۳۱/۰۱/۱۳۴۵ در یک خانواده مذهبی و متدین در بخش عقدا از توابع شهرستان اردکان به دنیا آمد.

دوران طفولیت و کودکی را با تربیت صحیح اسلامی والدین همراه با آشنایی با معارف دینی گذرانید و در سن ۷ سالگی برای شروع تحصیلات قدم به دبستان نهاد و این مقطع را با موفقیت سپری نمود، سپس در مدرسه راهنمایی تا سال سوم راهنمایی تحصیل نمود ولی به علت مشکلات خاص ادامه تحصیل برای نامبرده میسر نشد و به کار و فعالیت پرداخت و کمک کار خانواده در امر معاش زندگی گردید.

شهید رفیعی از روحیه خوب و اخلاق نیکو و پسندیده و برخوردی مناسب با دیگران بهره مند بود هیچ گاه کسی را ناراحت نمی کرد و با همه به ملاطفت و مهربانی برخورد می نمود به پدر و مادر ش احترام گذارده در تمام امور به آنها کمک می نمود و در انجام کارها از جدیت و پشتکار و دقت نظر برخوردار بوده و امور محوله را به نحو احسن انجام می داد.

در مجالس و محافل دینی و مذهبی شرکت فعال داشته و در جلسات قرائت قرآن و نماز جماعت حضوری جدی داشت و در اجرای دستورات دینی و احکام اسلامی و انجام عبادت الهی پرتلاش و کوشا بود و در سال پیروزی انقلاب با توجه به اینکه در سنین نوجوانی بود همگام با ملت مسلمان در تظاهرات علیه رژیم طاغوت شرکت می نمود.

شهید از پیروزی انقلاب برای پیشبرد اهداف آن و حفظ و صیانت از انقلاب سر از پا نمی شناخت و با توجه به تعهد و تدینی که در وی وجود داشت به عضویت سپاه پاسداران در آمده و با عضویت پاسداری به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام گردید و تا زمان شهادت ۷ بار اعزام شده و مدت ۲۶ ماه با مسئولیت فرمانده گروهانی مشغول نبرد با دشمن بعثی و ایثارگری در راه اسلام و انقلاب بود.

شهید رفیعی سرانجام در تاریخ ۹/۳/۱۳۶۷ در منطقه پاسگاه زید در پاتک دشمن به آرزوی دیرینه خود شهادت نائل گردید که پس از انتقال پیکر پاک و مطهرش به زادگاهش و با تشییع باشکوه توسط مردم متدین در گلزار شهدای عقدا به خاک سپرده شد.

 

ارسال نظرات