خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: جهاد قلم از مقدس‌ترین جهادها درراه خدا است، ارزش قلم نویسندگان متعهد الله بیشتر از شهادت است.
کد خبر: ۸۵۹۱۳۸۰
|
۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امروز در آئین رونمایی از کتاب حماسه‌های نامداران گمنام ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم همدان اظهار داشت: جهاد عرصه‌های گوناگونی دارد که یکی از مقدس ترین آنها جهاد قلم است.

محمدی بیان کرد: جهاد قلم تا جایی قداست دارد که در حدیث آمده در قیامت خون شهید و رنگ قلم نویسندگان متعهدالله را عیارسنجی می‌کنند، روز قیامت در عرصه ارزش سنجی کارهای انسانها خون شهید فوق العاده ارزشمند است که دارای فلسفه بالایی است.

وی افزود: اگر عالمان روشن بین الهی و قلم به دستان نباشند شهدا توفیق شهادت نمی‌یابند و دلیل اینکه روز قیامت رنگ قلم علما از خون شهید ارزشمند تر است به سبب تأثیرات قلم است.

امام جمعه همدان گفت: در 8 سال جنگ تحمیلی عراق افرادی که از ارتش بعث عراق آمدند کشته شدند، آمار تلفات آمریکاییها در جنگ‌های مختلف و همچنین در تلفات آل سعود که به جنگ با مردم بی دفاع یمن رفتند شهید محسوب نمی‌شوند و لذا لقب شهید را به هر کسی نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه شهید معیارهایی دارد که بر اساس آن لقب شهید اعطا می‌شود، گفت: معیار شهادت این است که باید با اجازه و به اذن خداوند و در راه حقانیت باشد تا حکم شهید شدن پیدا کند.

محمدی بیان کرد: شخصی شهید می‌شود که راه حق و باطل را بشناسد و راه حق را دنبال کند، ضمن اینکه جهادی که ماندگاری زیادی داشته باشد ارزشمندتر است و صاحبان قلم در این راستا نقش بسزایی بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در همدان اظهار داشت: یکی از آفات امروز در دنیا خودکشی، فاجعه بزرگی است که از کشورهای غربی سرایت کرده است و مردم باید آگاه باشند که جسم آنها امانتی از سوی خداوند است و در این راستا حتی خال کوبی، سیلی مادری به فرزند و هر گونه آسیبی به جسم شامل دیه می‌شود.

وی افزود: اگر شخصی چند نفر را بکشد شاید بخشیده شود اما کسی که خودکشی می‌کند بخشیده نمی‌شود چراکه دیگر فرصتی برای توبه ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات