می توان با تدابیری مناسب نیازمان را در بسیاری از محصولات کشاورزی از کشور های خارجی قطع کنیم و حتی به جایی برسیم که توان صادرات نیز برای ما وجود داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۹۱۳۷۱
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵

بهرام بیرانوند عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با انتقاد از وضعیت صادرات محصولات کشاورزی، اظهار داشت: کشور ما دارای آب و هوایی چهارفصل است که این موضوع مزیت های بسیاری در عرصه کشت و دام برای ما ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه توانایی خودکفایی در بسیاری از محصولات خارجی را به راحتی داریم، افزود: می توان با تدابیری مناسب نیازمان را در بسیاری از محصولات کشاورزی از کشور های خارجی قطع کنیم و حتی به جایی برسیم که توان صادرات نیز برای ما وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: در حال حاضر تقریبا در تمامی محصولات سردرختی توانایی صادرات را داریم. در خوزستان در فصول مناسب سال کشت سیفی جات را داریم که کشورهای منطقه طالب آن هستند، اما در حال حاضر در بحث صادرات محصولات کشاورزی مدیریت صحیحی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه صادرات برخی محصولات در واقع صادرات آب به کشور های همسایه است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی نباید از ظرفیت های موجود در بخش صادرات غافل شود و در عین حال باید مراقب باشد که مجوز صادرات به محصولاتی اعطا شود که برای کشور مضر نباشد.

ارسال نظرات