خبرهای داغ:
معاون فرهنگي شهرداري اصفهان گفت: در شهرداری جزایر متعدد فرهنگی از جمله معاونت فرهنگی،تخت فولاد، سازمان فرهنگی تفریحی فعالیت مي كنند که نحوه و میزان ارتباط آنها با هم مشخص نبود و در حال حاضر این امر شفاف سازی شده و از سال 95 هر بخشی برای فعالیت مدلی خاص را خواهد داشت.
کد خبر: ۸۵۹۱۳۳۶
|
۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان،‌ علي قاسم زاده در آئين رونمايي از سند جامع فرهنگي اصفهان شفاف نبودن نسبت ارتباط بخش‌های مختلف فرهنگی در شهرداری را نیز از خلاءهای موجود در شهراری عنوان کرد و اظهارداشت: در شهرداری جزایر متعدد فرهنگی از جمله معاونت فرهنگی،تخت فولاد، سازمان فرهنگی تفریحی فعالیت مي كنند که نحوه و میزان ارتباط آنها با هم مشخص نبود و در حال حاضر این امر شفاف سازی شده و از سال 95 هر بخشی برای فعالیت مدلی خاص را خواهد داشت.

وی در ادامه ستادی و مرکزی بودن ساختار فرهنگی در شهرداری اصفهان را نیز از دیگر آسیب‌های شناسایی شده در این حوزه عنوان کرد و ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی شهرداری اصفهان به محلات کانال کشی نشده بود و از این رو با تعریف معاونت‌های فرهنگی اجتماعی در مناطق شهرداری اصفهان این امر نیز مورد توجه قرار گرفته است.

قاسم‌زاده تصريح كرد: بر این اساس از این پس شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان باید بر روند اجرای این سند جامع فرهنگی شهر اصفهان وفا دار باشند و نسبت به اجرای مولفه‌های تعریف شده نهایت توجه را داشته باشند.

وي افزود: این دو پدیده در بسیاری از آیات و روایات مورد مذمت قرار گرفته است که در این میان در جامعه کنونی ما عمل بدون علم بیشتر به چشم می خورد ضمن اینکه کمتر مورد مذمت واقع شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هر گاه کسی اقدامی را بدون علم انجام دهد فساد آن بیشتر از مزایای آن خواهد بود، افزود: در این راستا باید یادآور شوم که آفت فرهنگ در شهر اصفهان نیز همین پدیده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در فرهنگ شهراصفهان کمبود اعتبار و نیرو نداشته‌ایم، اضافه کرد: مشکل عمده فرهنگ شهراصفهان نبود دانش کافی و نقشه راهبردی مناسب در سطح کلان فرهنگی کشوراست.

وی ادامه داد: اعتبارات دولتی و مشارکت عمومی شهروندان در اجرای برنامه‌های فرهنگی شهرداری بسیار مناسب است و این در حالی است که بهره وری از این اعتبارات بسیار پایین است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها