رییس اداره اوقاف و امور خیریه تفت مطرح کرد
رییس اداره اوقاف و امور خیریه تفت، آمار دقیقی را از اجرای طرح ملی حفظ قرآن در شهرستان تفت ارائه کرد.
کد خبر: ۸۵۹۱۰۳۲
|
۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت اظهارداشت: اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سال 1391 آغاز شده است.

«حجت الاسلام محمد علی فلاح» هدف از اجرای این طرح را تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی دانست و گفت: در این راستا سازمان اوقاف متعهد شده است که طی چهار سال یک میلیون حافظ قرآنی را تربیت کند.

وی با بیان اینکه در این طرح سهم  همه استان ها و شهرستان‌ها نیز تعیین شده است، تصریح کرد: سهم شهرستان تفت در سال 91، 110نفر؛ در سال 92، 200نفر؛ در سال گذشته 240 نفر و در سالجاری 250 نفر بوده است.

وی ادامه داد: در مجموع سال های 91 تا 94، 890 نفر از مردم تفت در این طرح ثبت نام کرده اند و با حضور کلاس‌های آموزشی این طرح‌ از طریق موسسات قرآنی شهرستان روند آموزش خود را طی کردند.

فلاح افزود: از مجموع این 890 نفر، 258 مرد و 632 نفر زن به حفظ قرآن کریم از یک جزء تا سی جزء پرداختند.

رییس اداره اوقاف تفت با اشاره به اینکه این طرح در رده های سنی مختلف برگزار شده و می شود، گفت: در رده سنی 7 تا 12 سال 327 نفر، 13 تا 18 سال 236 نفر و 19 سال به بالا 175 نفر شرکت داشتند که از این تعداد 152 نفر حفظ قرآن را به صورتی موضوعی انجام دادند.

وی حضور نوجوانان و جوانان در این طرح را محسوس و قابل توجه دانست و اذعان داشت: خوشبختانه کیفیت کلاس‌های برگزار شده و اعطالی گواهی آموزشی معتبر موجب استقبال خوب مردم از طرح مذکور شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت با بیان اینکه در همین راستا از حضور 12 مربی نیز استفاده شده است، اظهار داشت: مربیان حاضر در این طرح دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده‌اند.

فلاح خاطرنشان کرد: امسال سال پایانی اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم است و اوقاف تفت نیز به تعهدات خود در زمینه تربیت حافظان به نحو مطلوب عمل کرده است  به گونه ای که 90 نفر بیش تر از سهمیه چهار ساله شهرستان در این طرح شرکت داشتند.

 

ارسال نظرات