نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: احیای روستاها و کارآفرینی در حوزه روستایی در دستور کار اتاق بازرگانی ایران قرار گرفته است و ما به دنبال کارآفرینی و رونق مجدد در روستاها از طریق ظرفیت اتاق بازرگانی هستیم.
کد خبر: ۸۵۹۰۹۲۳
|
۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱

به گزارش بسیج، علاء میرمحمدصادقی در نشست شورای عالی پیشکسوتان بازرگانی ایران با اعلام این مطلب، اظهار کرد: بخش خصوصی اگر قرار است بازیگر اصلی میدان اقتصاد باشد باید هرچه بیشتر برای قول مسئولیت‌های سنگین پیش رو آماده شود که این توانمندی‌ها از طرق مختلفی مانند بهره‌بردن از روش‌های حمایتی، آموزشی، الگوهای جهانی و توجه به خرد جمعی و استفاده از دانش و تجربه پیشکسوتان امکان پذیر است. اما متأسفانه توجه به پیشکسوتان در کشور ما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: در واقع پیشکسوتان هر حرفه به واسطه تجربیات و تلاش فراوانی که سال‌ها در رشته فعالیت خود داشته‌اند تسلط و اشراف فراوانی در حوزه کاری خود دارند و سرمایه عظیم از دانش و تجربیات را اندوخته کرده‌اند که بهره‌بردن از این تجارب می‌تواند راهگشای حل مسائل و مشکلات فراوان باشد و سبب پرهیز از آزمون و خطای دوباره می‌شود. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: شورای پیشکسوتان اتاق بازرگانی ایران فضای تعامل و حفظ بهره‌برداری از همین دانش و تجربه ارزشمند پیشکسوتان مجرب، موفق و خوش‌نام حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور است.

میرمحمدصادقی تصریح کرد: در این شورا تجربه و دانش افراد صاحب تجربه و دارای سابقه درخشان در حوزه‌های کاری خود مورد استفاده قرار می‌گیرد و تحقق اهداف و برنامه‌های اتاق بازرگانی ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه احیای روستاها و کارآفرینی در حوزه روستایی در دستور کار اتاق بازرگانی ایران قرار دارد، گفت: فعالیت‌های اقتصادی در این حوزه به شدت آسیب دیده است و مشکلات متعدد اقتصادی و اجتماعی را برای کشور سبب آورده است که این امر در نتیجه منجر به افزایش مهاجرت و خالی از سکنه شدن روستاها شده است. ما قصد داریم با تکیه بر این خرد جمعی اقدام به احیای روستاها از طریق کارآفرینی مجدد در آنها کنیم.

این مقام مسئول یادآور شد: در مجموع اعضای این شورا مسئولیت‌های فراوانی دارند که ارائه راهکارهای مناسب و لازم برای بهبود محیط کسب و کار و کارآفرینی، تعریف روش‌های جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، بررسی راهکارهای توسعه صادرات غیرنفتی، انتقال تکنولوژی، اشتغالزایی، ایجاد ارزش افزوده، توزیع ثروت و برقراری عدالت اجتماعی در دستور کار جلسات این نشست است.

وی در پایان گفت: بُعد دیگری از تکالیف مهم اعضای این شورا شامل اظهارنظر در سیاست‌های اقتصادی، طرح‌ها و لوایح قانونی، مسائل مختلف اقتصادی و سایر مواردی از این دست است که اهمیت فراوانی در تصمیم گیری‌های اقتصادی کلان کشور دارد.

گفتنی است، تصمیم‌گیری‌های این شورا در دستور کار هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات